gaphalsar...

ameo

Trådstartare
Moderator
Brukar får vara gaphalsar?
Mina får är kanske ovanligt tysta och beskedliga, verkar det som?
EN bonde från grannbyn arrenderar mark som gränsar mot vår mark, endast ca 50 m från vårt hus. Nu har han satt upp nytt stängsel där och släppt dit en rejäl fårskock. Och om det säjer jag väl inget egentligen.
MEN de är ena riktiga gaphalsar di däringa fårskallarna :crazy: :mad:. De kom förvisso dit tidigare idag, men de skriker fortfarande! :eek: (klockan är 22 nu) BRUKAR får göra så? Ovch brukar de sluta gapa och skrika när de lugnat sig eller fastar de på likadant jämt?
Jag tror att det är finullsfår, för de ser likadana ut som mina och jag vet att han bland annat har såna (har flera flockar gåendes på olika ställen).

Har han skiljt av lammen? :confused:
Då brukar det bli ett herrans liv ett par dar.
Annars brukar mina bara bääa när de ser mig med en hink oavsett om det är till dom eller inte. :D
Men det är mest på vintern dessutom för nu finns det mat vart de än vänder sig.
Är det en hage de har varit tidigare i eller är den ny för dem?
Skulle tro att det tystnar om ett par dar vad det än är.

Ti_Ti

Det är en ny hage för dem och jag har ingen aning om ifall lammen är avskiljda nu (tror det är gjort tidigare).

Det där med att fåren gapar när man kommer med en hink (Om hinken ens behövs? :p :crazy:) på vinterhalvåret är väl en sak. Men att de springer runt och skriker till synes utan anledning känns frustrerande... Speciellt eftersom det är VÅR nattsömn som kommer störas av det... :mad: Fårens ägare bor ju i grannbynm så han sover säkert gott...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka