gångartshästar

orientalkatten

Trådstartare
Var inne på en hemsida www.gangartshastar.se
Jättefin hemsida som visar olika typer av gångartshästar.
Visste inte att det fanns så många olika raser.
Dom skriver att dom tar avstånd från en del av de metoder som använs i tex. usa.
Vilket jag förstår nu när jag sett filmsnuttar på tennesse walking horse, man blir gråtfärdig.
Vad har man utsatt hästarna för, det är ju missfoster hämtade från en skräckfilm.:cry:
Känsliga hästälskare varnas.

Andra filmer var mer intressanta att titta på.
islandskorsningar ,sydamerikanska mm.
Korsningarna töltade fram och travade bak.
En del raser såg ut att ha mjuk grisepass.

Sv: gångartshästar

Det var det värsta jag sett med tennesse walking horse :cry:
Men letade vidare på youtube och hittade även hästar som såg normala ut. Men fy sjutton för de filmerna son låg på sidan du länkade till.
Skulle vilja se hur en sån häst ser ut när den går fritt.

Men var en jättekul och fin sida du länkade till :)

Pasofinon ser ju inte heller normal ut. Jag menar, hur gör man för att få hästen att gå så? Galoppen var ju inte heller normal. Galopperar den så i frihet också?
Och Tennesse walking horse är bara sjukt. Kan inte förstå att någon kan tycka att det är snyggt överhuvudtaget. Men visst.
Väldigt intressant sida iaf! Trodde inte det fanns så många olika. :)

santos heter korsningen, observera att ryttaren rider lätt.
är nog länken överst under gångartshästar.
dom riktiga rysarna heter A dream coms true och A clean sweap.
behövs nog tortyr för att få en häst att röra sig så.
om bilderna inte är fejkade för det ser helt groteskt ut.

Ja, visst finns de massa andra fina gångarts hästar. Paso Fino är jag riktigt svag för :D! Och Rocky Mountin (kan inte tölta, men passgång kan dom däremot) ..

Och visst används det även sjuka metoder för att få fram dessa gångarter, och ibland används de bara för att användas =/!

Är det Santano vom Lindenhof som du menar töltar fram och travar bak ? För det jag ser när jag tittar på honom är bara trav med en extrem frambensaktion ..

Kan det vara samma uppfödare som Teitur måntro ?

Borde ju va samma uppfödare..?

Sen säger jag bara om TWH inte "a dream come true" mer en mardröm!!! Det var det värsta jag någonsin sett!!!!:mad::cry: Man blir bara så j-la arg!!!!

Japp Teitur kommer ju från det Lindenhof
http://www.gaedingargroup.de

Håller dock med om Santano. Han töltar inte fram och travar bak. Han töltar för sig och travar för sig (dock relativt fyrtaktig ibland)

Santano var riktigt fin! En sån skulle jag vilja ha:d

Men fan för Teneese walking horse, blir ju ledsen av att se dom.
Och Paso finon, vilken störande gångart att rida i. Springer som fan men kommer ingen stans

Hästarna som sägs vara paso fino är inte paso fino, det är paso trocha. En släkting till paso fino. Hästarna har gångarten naturligt i sig, på videona är dem samlade, typ som en dressyr häst som går i piaff och passage,så rör dem sig inte heller så oftast i frihet.
Den sista videon håller jag med om var fruktansvärd,var tråkigt att se.
Paso fino har olika typer med olika tempo.
Dem flesta man ser på y-tube är hästar som går i classic fino, är den mest samlade rörelsen och inte många som kan det.
Det finns många som är pleasure eller performance typ och har större steg. Det var trots allt för deras mjuka gång och möjlighet att ta sig fram snabbt och smidigt på de stora slätterna i Kolumbia som rasen kom till.

dom tränar med tunga vikter på hovarna fram, sen har jag ochså sett hästar med vikter fastsatta i svansen så att baken säckar ihop.
till vilken nytta, det ser ju fruktansvärt ut.

dom tränar med tunga vikter på hovarna fram, sen har jag ochså sett hästar med vikter fastsatta i svansen så att baken säckar ihop.
till vilken nytta, det ser ju fruktansvärt ut.

Man hoppas ju bara att det aldrig blir mode i islandshästvärlden. Det är fruktansvärt att se. Helt sjukt!!!!!

Intressant!

Vad är det för skillnad på Paso Fino och Paso Trocha?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka