Gammeln bjuder in till samtal

Gammeln

Trådstartare
Pga Sverige nu befinner sig i djup regeringskris så kan ju mycket intressanta upplägg infrias hurvida Sverige ska reda ut detta och komma på rätt köl igen. Därför är det redan nu angeläget att ta upp frågan om vem som ska skapa den nya tråden "SD nu Sveriges 3:e störrsta parti del 2". För vi kommer att behöva den ganska så snart verkar det som. Nån som känner sig manad att axla det ansvaret? Jag kan säga att jag inte är vaken nattetid.

Vassego

"I december ifjol sa en kaxig Magdalena Andersson att det inte är oppositionens uppgift att lotsa igenom regeringens budget. Hon skröt också med att socialdemokratiska ministrar minsann hade skaffat sig majoritet för sin budget. De orden skulle hon nog vilja äta upp i dag. SD hänvisade till uttalandet. Skulle inte bli förvånad om också borgerliga partiledare kör ner orden i halsen på henne."

Pga Sverige nu befinner sig i djup regeringskris så kan ju mycket intressanta upplägg infrias hurvida Sverige ska reda ut detta och komma på rätt köl igen. Därför är det redan nu angeläget att ta upp frågan om vem som ska skapa den nya tråden "SD nu Sveriges 3:e störrsta parti del 2". För vi kommer att behöva den ganska så snart verkar det som. Nån som känner sig manad att axla det ansvaret? Jag kan säga att jag inte är vaken nattetid.
Som en naturlig följd av ett alldeles för sent inkommen "vilja" att kommunicera och möte med övriga forumet så har uppenbarligen forumet följt sin "forumsliga" , parlamentariska, praxis att fylla upp den ursprungliga tråden, som Gammeln hänvisar till, ända till forumets vedertagna moderatorer låser tråden pga mängden inlägg. :p Därmed anses riskerna för tunga nattliga diskussioner i denna tråd vara minimerade.

Praxis följs.

Problemet för Lövfen är väl att till skillnad från de förhandlingar han tidigare fört (Fackliga) så förlorar förhandlingsparterna ingenting på att utgången väntar eller vilken sida som vinner.
I fackliga förhandlingar är båda parterna ekonomiskt pressade att komma till skott så att produktionen fortsätter och genererar pengar till anställda och ägare.

I Riksdagen där produktionen består av politik så fortgår ju den oavsett om man lyckas sluta avtal eller ej. Parterna är beredda att verkligen ta strid för sina åsikter och driva konflikter till sin spets. En sur överraskning för Statsministern

Som en naturlig följd av ett alldeles för sent inkommen "vilja" att kommunicera och möte med övriga forumet så har uppenbarligen forumet följt sin "forumsliga" , parlamentariska, praxis att fylla upp den ursprungliga tråden, som Gammeln hänvisar till, ända till forumets vedertagna moderatorer låser tråden pga mängden inlägg. :p Därmed anses riskerna för tunga nattliga diskussioner i denna tråd vara minimerade.

Praxis följs.
:rofl::rofl::rofl:....*Gammeln gillar detta*

Nu har ju Lövet visat på att det är ok att bryta mot praxis, vilket fler också tycker. Därför borde det även gälla här för än så länge så är det ju Lövet som är landets högste chef o honom måste man rätta sig efter. För han säger att han vet bäst.

Nu vill ju jag ta ansvar och jag kan ju tycka att man ska vara så pass rakryggad att man följer praxis för jag anser ju att det lönar sig i längden om man har som mål att vara kvar o inte tänka kortsiktigt som typ 2 månader. Så därför har jag noga övervägt för o nackdelar och bestämmt mig för att vi följer den ordning som vi har här trots allt. Det lär ju bli en SD forsättning iaf vad det lider hur utfallet än blir under dagen :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka