Gamla tv-serier

Sv: Gamla tv-serier

Men jaa, Dr Quinn såklart! Och Sabrina tänkte jag skriva också!

Finns säkert tusen fler serier jag glodde på^^.

Åh just de, En fyra för tre gillade jag!

//r

En fyra för tre var hur kul som helst.

Dr Quinn och Doktorn kan komma var stora favoriter och så de svenska, tre kronor, rederiet, skilda världar.
Kollar faktiskt på rederiet just nu, fick hela serien av en kompis, vhs ripp så det ger riktig 90-tals feeling :-D

Jaa!

Och ja, tre kronor hur kunde jag glömma det??

Rederiet och Skilda världar fastnade jag aldrig för, faktiskt.

//r

kl

När vi var små (eller, det var nog mest föräldrarna ändå...) var det nog Rederiet, Tre Kronor, Skärgårdsdoktorn... Och Ally McBeal också förrsten! Det var nog min favorit!

Sedan när man plötsligt hade mer än tre kanaler så öppnades ju en helt ny värld! Då tittade vi alltid på Huset Fullt, Sjunde Himlen, Fresh Prince i Bel Air, Sabrina tonårshäxan och Buffy och vampyrerna. Buffy såg jag om alla 7 säsonger förra sommaren :angel:

Och så har jag säkert glömt hälften... :p

Ja, Sjunde Himlen, Buffy och vampyrerna och Ally McBeal tittade jag också på! Var dock inte lika fast i någon av dem som i flera av dem som nämnts tidigare, men de var bra de med!

//r

Jag minns när Buffy började sändas. Då fick jag stanna upp ÄNDA till klockan tio för att få se veckans avsnitt och oj va vuxen jag kände mig :d:nailbiting:

Åh, de där spökserierna såg vi också!

Vi hade bara ettan, tvåan och fyran pinsamt länge, men alla de där svenska långkörarna såg vi förstås. Skilda Världar har vi faktiskt börjat titta på igen nu när de har gett ut serien som dvdbox.

Inser att jag nog kollade ganska mycket på tv när jag var yngre :D

Förutom Roswell som jag redan nämnt, så gillade jag även:

Sabrina
Arkiv X
Huset Fullt
The Nanny
Alla älskar Raymond
Sjunde himlen
Dr Quinn
Beverly Hills
Fresh Prince i Bel Air
Blossom
Skilda världar
Tre Kronor
Rederiet
Nya Tider
Berts Dagbok
Ally McBeal
The Secret World of Alex Mack
Sunset Beach

och lite senare även
Buffy
That 70s Show
Vänner
Sex and the city
Lost
Ghost Whisperer

Inser att jag nog kollade ganska mycket på tv när jag var yngre :D

Förutom Roswell som jag redan nämnt, så gillade jag även:

Sabrina
Arkiv X
Huset Fullt
The Nanny
Alla älskar Raymond
Sjunde himlen
Dr Quinn
Beverly Hills
Fresh Prince i Bel Air
Blossom
Skilda världar
Tre Kronor
Rederiet
Nya Tider
Berts Dagbok
Ally McBeal
The Secret World of Alex Mack
Sunset Beach

och lite senare även
Buffy
That 70s Show
Vänner
Sex and the city
Lost
Ghost Whisperer

Flera av dessa serier satt man bänkad till! Har börjat samla på skilda världar boxarna eller ja har gjort sedan första kom ;) Helt fast även om jag kan hela serien. Sen har jag även börjat kolla på DR quinn och tre kronor! Svensson Svensson & självklart rena rama Rolf :sneaky:

Vita lögner
Baywatch
Lilla huset på prärien
Skärgårdsdoktorn (som ju går på ettan just nu)

Senare Dead Like Me och The Tribe :D

Dead Like Me finns nu på Netflix!! Skulle bara kolla på första avsnittet, är nu på avsnitt fem eller sex :D

Minns någon "Det osynliga huset"? Jag minns bara att det barnprogrammet/serien handla om några barn som var på en äng. När de snurrade runt skymtade de ett hus som inte syntes när man var stilla. De kastade pinnar så de fann vägen in och där i ett rum var en tant instängd-hennes man mötte man med tror jag som var typ vaktmästare. :)

Och alla de där spökhistorierna (Silvertåget, det *** korset, regnspöket etc). :) Spöktimmen kanske de hette?

Jaaaa jag minns båda! Det osynliga huset hade jag glömt tills nu:D Men Spöktimmen eller vad det nu hette har jag tittat på genom åren! Det polska korset vill jag minnas. Silvertåget var min favorit! Och Ensamrummet, den var läskig.

Jag älskade Förhäxad! Det var en serie som jag typ alltid tittade på. Även Sabrina var något av en favorit. Sen vet jag att jag tyckte väldigt bra om Power Rangers när det gick och Xena var en sådan serie som alltid gick att slökolla på :)

Sen måste jag även nämna "days of our lives" - det var ju alltid en serie att lita på om en var hemma och var sjuk eller liknande :D

kl

Sabrina tonårshäxan (älskar katten Salem Saberhagen :D)

Åh, Sabrina gillade jag ju också! Lite helylle, halvdåligt gjord men skitbra :D
Lilla huset på prärien är ju underbar.
OZ kommer jag ihåg, jag var lite för liten för den när den kom men för ett tag sen laddade jag hem hela serien och fastnade totalt.

Och Hippo, tror det gick på fredagar. Veckans höjdpunkt!

Den hette mormors magiska vind och finns nu i svt öppet arkiv

tillägger att jag kollade på Buffy, björnes magasin, Artur, tintin, Hippo, på rymmen ehm och en del annat XD

Liknande trådar

Kultur Nu när Barbie är i ropet kom jag att tänka på en gammal tv-serie, 90-talet? 20? som jag tittade på som Margot Robbie var med i, trodde...
Svar
15
· Visningar
598
Senast: Badtz Maru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka