Galoppfattning

S

Stina_Julle

Hej!

Hoppas den här tråden kom rätt nu.....

Jag har haft min häst lite över ett år. Och har ridit i skogen och lite dressyr på bana.. Och nu kan han så pass mkt att jag tänkte börja öva lite galoppfattningar.. MEN, hur ska jag lära honom det?? Han lyssnar ju när jag säger gaaalopp. Men jag vill ju kunna skippa gaalop och i stället använda galoppskänkel. Jag tävlar inte med honom då han är en Ardenner :d Men rider hos en instruktör med en av hennes hästar en gång i veckan ungefär , men dom hästarna kan ju redan det och jag vet hur JAG ska göra för att få dom att lyssna på galoppskänkel, men hur ska jag lära ut det till min egen häst??

MVH
Stina

Sv: Galoppfattning

du kanske kan försöka lägga galoppskänkeln samtidigt som du säger "gaaalopp", gör massa gånger så kanske han förstår tillslut..
Lycka till!

Sv: Galoppfattning

Okej jag ska göra det.. Men ska jag bara ta ena först så att han kan det eller ska jag växla??

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 393
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 291
Senast: Häst_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross