Sv: Fundersam

Du blir inte uppklassad! Det är borttaget från och med i år.
(Rätta mig ngn om jag har fel..?!)

Är det verkligen borttaget, är det inte bara så att man inte får några kvalpoäng på lokala tävlingar?
LD blir man väl aldrig ens uppklassad ifrån eller?

Japp,det är borttaget.
T.ex. Så får en som har vunnit MsvA hoppa Ld.

Man behöver inte bli uppklassad för att tävla LB elr LA, inte förens i Msv måste man ha ett antal många poäng eller ett antal felfria rundor. (tror de är 5o poäng elr fem felfria).

För att få starta MsvB måste ma ha minst 3 felfria grundomgångar i La
och för att starta MsvA måste man ha minst 2 felfria grundomgångar i MsvB.
För svår måste man ha minst 2 felfria grundomgångar i MsvA.
Det är bara detta som gäller, man räknar alltså inte med poängen längre.

Okej, tack så mycket... Väldigt bra att veta, synd att inte dom reglerna gällde när jag tävlade ponny.. då hade jag hunnit med betydligt fler MsvB:idea:

Liknande trådar

Tävling Jag har en D ponny och skulle så gärna vilja komma med i Jönköping Horse show LB, om man vinner ett kval till Jönköping, är man då...
Svar
4
· Visningar
792
Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
260
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka