fundersam (broddtramp)

Qosack

Trådstartare
Upptäckte efter ridturen ett sår på framsidan av ena bakkotan. Tvättade rent och lindade om då hästen skulle in för kvällen och jag såg att torven satte sig direkt i såret som blödde lite.

Nåväl, såret läker säkert såg inte så farligt ut.

Men sen började jag fundera. Hon har ett gammalt ärr på andra kotan på exakt samma ställe där det vägrar växa ut hår. På något sätt lyckas hon alltså ibland trampa sig själv ganska högt upp på kotan:crazy: Broddtramp brukar väl annars sitta runt kronranden?

Använder benskydd men dessa täcker inte framsidan. Kanske någon har förslag på benskydd som gör det? Vore väldigt tacksam i såfall :)
Hm, kanske tråden borde ligga under utrustning i såfall får moderatorn flytta tråden.

Sv: fundersam (broddtramp)

Damasker, snabbandage, benlindor...alla täcker de benet runtom. Det finns en uppsjö av olika sorters benskydd, bara att välja & vraka :)

Liknande trådar

Hästvård Jag har egentligen två problem, men båda kretsar kring samma sak, nämligen pållens ärrbildningar på bakbenen. 1. Det första problemet...
2
Svar
38
· Visningar
7 136
Senast: Iliaca
·
E
Hästvård Min häst har ett litet sår, ungefär som min lillfingernagel, på utsidan av höger bakben, ungefär tio centimeter ovanför kotan, som...
Svar
2
· Visningar
1 477
Senast: valtýr
·
Småbarn I dag visade mellanbarnet att han är en riktig tuffing när det gäller! Jag och min mamma lämnade barnen hemma hos mig med min syster och...
Svar
10
· Visningar
5 465
Senast: mimmipigg
·
T
Hästvård Min kära polle har nyss fått på sig broddar på alla fyra som han har även i hagen då jag är livrädd för att han ska ramla eller få...
Svar
4
· Visningar
941
Senast: Lilla Skutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka