Funderinga kring spannmål

rahl

Trådstartare
Hej! Jag undrar den där med spannmål, ett foder jag trivs med har det ganska mycket i deras foder (t.ex. Contains: Min 26% lamb, min 26% rice, min 14% barley) samtidigt som de ganska få ingredienser. Är det verkligen bra för en hund med så mycket spannmål? Jag har en kastrerad taxtik som behöver ett bra foder som gör henne mätt men samtidigt att hon inte lägger på sig.

Det var inte lätt att hitta ett bra foder till henne, orijen gick det inte, inte heller taste of the wild. Standardt Mild har vi testat men jag läste att James Wellbeloved var ett bra val så vi valde den och är nöjda än så länge. Bara jag har lite funderingar. Vilket kan ni rekommendera i fall den här är inte bra

(hon får vom och hundemat annars men jag behöver ett torrfoder också för att vi åker iväg ibland och har ej tillgång till frys. Dessutom får hon torrfoder vid träning och i kong)

Sv: Funderinga kring spannmål

Jag ser det som så, att få hunden ett bra färskfoder med lite eller inget spannmål i - så gör det inte speciellt mycket om den vid sidan om får lite torrisar med spannmål i:)

Jag ger VoH + lite Bravo (blandar lite för att variera köttslag) och ger James Wellbeloved som träningsgodis. Innehåller egentligen ganska mycket spannmål, men det känns som det inget gör då åtminstone 2/3 av kosten består av animalier (oftast i alla fall)

Sv: Funderinga kring spannmål

Jag ser det som så, att få hunden ett bra färskfoder med lite eller inget spannmål i - så gör det inte speciellt mycket om den vid sidan om får lite torrisar med spannmål i:)

Jag ger VoH + lite Bravo (blandar lite för att variera köttslag) och ger James Wellbeloved som träningsgodis. Innehåller egentligen ganska mycket spannmål, men det känns som det inget gör då åtminstone 2/3 av kosten består av animalier (oftast i alla fall)
Tack!

Jag tycker att hon håller vikt, är inte hungrig hela tiden och har inga problem som hon hade på taste of the wild eller orijen (allergisk reaktion mot så mycket protein eller något från deras ingredienser).

Så vitt jag vet så blir det två veckor med JVB på sommaren då det finns inte VoH i närheten där vi ska (det finns inte ett frys i stugan men jag tänkte skulle det finns voH så klarar den sig lite i kylskåpet också )

Liknande trådar

Hundhälsa Jag skall byta torrfoder då jag tycker att han inte riktigt funkar hundra på detta. Tycker att han bajsar, fiser och dricker mycket. Han...
2
Svar
25
· Visningar
3 176
Senast: Kivina
·
T
Övr. Hund Ja, som rubriken lyder...jag blir alldeles kollrig i huvudet av denna foderdjungel. Anser mig kunna iallafall litegrann kommer till...
Svar
8
· Visningar
1 653
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Min hund har totalt tröttnat på Standardt efter dryga 1,5 år. Näst intill omöjligt att få henne att äta så mkt som hon behöver få i sig...
Svar
15
· Visningar
6 711
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Mina hundar är inte kräsna, och egentligen funkar det mesta på dem, MEN jag vill ju att fodret ska vara optimalt! (Den lilla är det dock...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka