Fullständig katastrof

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så kan man lätt sammanfatta gårdagens ridlektion. Inte bara den omöjliges fel utan lika mycket piloten som inte lyckades komma i kontakt med den omöjlige som var mer omöjlig än vanligt.

Fel typ av övning kan man även lugnt påstå, att rida öka/minska volten på en häst som tycker att gå på volt är sjukt tråkigt, om man inte kan få hoppa från den ena volten till den andra i bland.
Eftersom vi bara var fyra på varje volt skulle vi rida med helt jämna avstånd, man kan säga vi blev ihop parade två och två. Jag och Zetra hamnade med helt fel partner. Jag försökte rida långsamt men min partner red så in i bängen långsamt så jag tyckte ett tag h*n nästan stod still.

Till slut tröttnade Zetra helt och började krulla ihop sig och gå på stället. DET känner jag allt för väl igen efter att sett honom från läktaren så många år att där la jag ner lektionen helt.
Ville INTE hamna i backen :nailbiting:
Min ridlärare sa också att han inte betedde sig riktigt normalt, något är uppenbarligen inte ok. Kändes inte alls som förra lektionen jag red honom, visserligen var han lite jobbig men inte helt omöjlig som igår.

Vill ha tillbaka min fina Svarte Petter, det är en häst som passar mig mycket mycket bättre att rida
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Jag rider på ridskola just nu som jag trivs väldigt bra på. Finns vissa hästar jag klickar med direkt och som jag får en jätte...
Svar
2
· Visningar
1 494
Senast: Ananazen
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Äntligen är veckan slut igen. Det har varit en rätt intensiv vecka. I tisdags red jag vita ponnyn, i onsdags red jag ridlektion på brun...
Svar
9
· Visningar
1 217
Senast: mandalaki
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, jag kunde tydligen inte hålla mig borta från ridningen ändå. :p Även om jag fick ett infall och blixtruttnade och slutade abrupt på...
Svar
0
· Visningar
617
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är inne på första semesterveckan av fyra, och jag känner mig mest förvirrad. Det handlar om en jagande känsla av att det finns så...
Svar
0
· Visningar
837
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Dräktig dygn 43

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp