Fuktskadad ramp Ifor William 506

lizzie

Trådstartare
Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av aluminiumkomposit. Trailerimport kan inte förklara hur det kan ha kommit in fukt, men tyvärr är det ingen garanti på väggarna för just in modell. Senare årgångar har det, dock inte min. Har 25-års garanti på golvet, men det är den enda garanting som finns.

Jag ser nu med fasa på att jag ska behöva betala svindyrt för två nya ramper på en redan svindyr trailer. Någon som varit med om samma problem?

/Lizzie

Jag fick byta bakre ramp på min ifor 403 (årsmodell 2013) för lite mer än ett år sedan, det kostade ca 10 000 kr totalt. Min hade murknat, troligen pga att den stått parkerad i högt gräs.

Det jobbigaste var dock att det tog evigheter att få hem den nya rampen.. Tog tid innan den skickades och sen fastnade den dessutom i tullen..

Jag fick byta bakre ramp på min ifor 403 (årsmodell 2013) för lite mer än ett år sedan, det kostade ca 10 000 kr totalt. Min hade murknat, troligen pga att den stått parkerad i högt gräs.

Det jobbigaste var dock att det tog evigheter att få hem den nya rampen.. Tog tid innan den skickades och sen fastnade den dessutom i tullen..

Mina ramper består av aluminumkomposit. Jag trodde inte ens att de kunde bli fuktskadade. Det är fuktbubblor upp cirka 10 cm. Törs jag använda släpet?

/Lizzie

Mina ramper består av aluminumkomposit. Jag trodde inte ens att de kunde bli fuktskadade. Det är fuktbubblor upp cirka 10 cm. Törs jag använda släpet?

/Lizzie
Jag trodde det var trä i väggar och ramp? Olika på olika årsmodeller?
Min ramp var mjuk när man trampade på den så jag lämnade in direkt. Vågade inte riskera att hästen trampade igenom..

Jag trodde det var trä i väggar och ramp? Olika på olika årsmodeller?
Min ramp var mjuk när man trampade på den så jag lämnade in direkt. Vågade inte riskera att hästen trampade igenom..

Det finns olika varianter. Jag har en HB506R - den har aluminiumkomposit i ramperna och väggarna.

Det märks absolut ingenting när man trycker. Det hörs inget konstigt när man bankar heller.

Jag har haft plyfasläp tidigare så jag förstår vad du menar med att när rampen blir mjuk. Så är det inte alls på nuvarande mitt släp.

/Lizzie

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka