Frusna äpplen

Jag tror att myten/sanningen kommer från att frysta frukter, likt slånbären, ändrar sockerart när det fryser.
Det är väl samma med gräs, morötter et.c?

Så, det kan nog bero på hästen och hur mycket. Jag undviker för säkerhets skull.
 
Jag har nog gett äpplen som varit frusna både en och två gånger men bara ett åt gången. Och hästarna har inte reagerat på det i alla fall. Fast jag försöker ha äpplena frostfritt men ibland blir det kallare fortare än man är beredd på.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag hamnade i en INTÄRNÄTT-diskussion på en annan (amerikansk) sajt om faran med att ge hästar hela äpplen och morötter! Tydligen kan...
2
Svar
33
· Visningar
3 148
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö En av de nytillverkade hösilagebollarna gick sönder i går. Den har stått på åkern i tre dagar, kan man fodra med den eller är det...
Svar
3
· Visningar
774
Senast: fejko
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
508
Senast: WildHorse
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
521
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp