Frusen häst

S

speedygirl

Idag har mina hästar varit ute inatt, inga minusgrader men det har legat på nollan. Första gången de va ute. Och när jag skulle ge dom mat så frös den ena så mycket att hon skakade. Ska jag ha täcke på henne under natten ute??

Sv: Frusen häst

Det skulle jag haft, det behöver ju inte vara nåt jättetjockt täcke utan bara ett tunt.

Om du har möjlighet att ta av täcket på morgonen så är det ju toppen.!

:)

Sv: Frusen häst

ja det tycker jag du ska ha, eller så vänta lite med att ha de ute på natten, gräset har ju ändå inte satt full fräs än..

Som hera skriver, det är fortfarande kallt i marken och lägger de sig ner kan det bli lite kyligt...

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 603
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
529
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 127
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!