Frontline spray mot skabb?

Twihard

Trådstartare
... Hur funkar det?

Min häst har haft massa skorpor på framförallt bakbenen väldigt länge. Hon verkar inte lida av dem men jag tycker det är konstigt. :( Någon sa kvalster och tänkte försöka behandla för det. Inte så mycket i hovskägget vad jag vet.

Någon som använt och har tips på hur jag gör, hur ofta och om några salvor även ska användas? :/ Ingen annan häst har smittats och hon har till och från mer eller mindre skorv men alltid något. Får inte ont när jag kliar bort det.

Sv: Frontline spray mot skabb?

Skrapprov hos veterinär. En häst jag hade fick skorpor så som bara blev värre och värre oavsett vad jag gjorde. Det visade sig att hon hade nån knepig bakterie spm jag fick en speciell salva mot (recept) och då gick det äntligen bort.

Skabb låter det inte som på det du beskriver iaf.

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 116
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 797
Senast: Efwa
·
Hästvård Hej alla! Min stora halvblodskille skadade sig på något konstigt sätt i hagen i april. Han var först tjock om hela benet. Några dagar...
Svar
13
· Visningar
4 105
Senast: lil-sis
·
Hundhälsa Min lille bichon havanaisvalp på 15 veckor har sen typ två veckor tillbaka plötsligt börjat klia sig massor. Först tänkte jag inte...
Svar
15
· Visningar
6 389
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • B12brist?

Hund, Katt, Andra Djur