Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur många kg hösilage äter din häst när h*n har fri tillgång hösilaget???
cirka iaf? måste se om jag "gissar" till ungefär rätt
min är ett kallblod (nordsvensk travare) och väldigt matglad....
Ganska torrt hösilage, kallblodstravardamen (MYCKET matglad) åt första veckorna 30 - 35 kg/dag men när hon insåg att maten inte försvann stabiliserades det på ca 20 - 25 kg.
Detta då vintertid när det var kallt kanske ska tilläggas.
Jag undrar bara om det gick bra för damen att äta så mycket?
Min buse blev skum i magen av det så nu ger jag ett magrare hösilage och 15-18 kg om dan (varav 3 kg torrt hö).
Vära två stora hästar åt drygt 40 kg om dagen tillsammans men nu har dom lugnat sig och ligger på ca 30kg dagl, men så fort det blir kallt så äter dom betydligt mer.
ingen av dom är överviktig men i bra hull.
Vära två stora hästar åt drygt 40 kg om dagen tillsammans men nu har dom lugnat sig och ligger på ca 30kg dagl, men så fort det blir kallt så äter dom betydligt mer.
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Hundavel & Ras För vissa raser, kanske. Men som jag skrev tidigare, jag har åtminstone hos boxer sett ganska stor variation inom en och samma valpkull...
Ekonomi & Juridik Ja men verkligen.
En av mina förra åkte jag av pga något som jag inte såg, krossade två ryggkotor. Världens snällaste häst, men om han...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.