Frans/brynserum?

Fibusen

Trådstartare
Någon som testat? Jag hade som yngre världens längsta och tjockaste ögonfransar, nu är dom lite småglesa nedtill och upptill känns dom korta och tråkiga. Ögonbrynen hsr jsg "noppat sönder" i tonåren så dom är smala streck typ som jag måste fylla i varje morgon för att ens vilja gå ut bland folk. :meh:

Är rädd för att brynen är körda då jag inte rört dom med en pincett på säkert 8 år, har inte hänt mer än att det kommit lite strån här och där. Men fransarna, kan man verkligen få dom längre/tjockare/mörkare med sånt här serum? :confused:

Jag använde serum till fransarna en period och upplevde att det hjälpte! Blev nog för snål för att fortsätta tror jag :)

Jag använde serum till fransarna en period och upplevde att det hjälpte! Blev nog för snål för att fortsätta tror jag :)

Ja, det är ju inte billigt... :down: Men hade varit kul att få lite längre/mörkare fransar nu till sommaren så man kan se fräschare och piggare ut, trots att man är osminkad.... :p

Kan inte så mkt om fransar men det går ju göra en del med dom. Men oftast kan lashlift och färg på de egna fransarna göra att dom känns längre och fylligare.

Ang brynen så finns ju microblading. Jag gjorde mina för ett drygt år sedan och det har blekts lite men de har ändå en fin form och känns fylliga. Fördelen när de har blekts lite är att de ser väldigt naturligt ut. Jag fyller aldrig i eller gör ngt med brynen. Har som du väldigt smala naturligt

Någon som testat? Jag hade som yngre världens längsta och tjockaste ögonfransar, nu är dom lite småglesa nedtill och upptill känns dom korta och tråkiga. Ögonbrynen hsr jsg "noppat sönder" i tonåren så dom är smala streck typ som jag måste fylla i varje morgon för att ens vilja gå ut bland folk. :meh:

Är rädd för att brynen är körda då jag inte rört dom med en pincett på säkert 8 år, har inte hänt mer än att det kommit lite strån här och där. Men fransarna, kan man verkligen få dom längre/tjockare/mörkare med sånt här serum? :confused:
Jag använde Neulash till fransarna förut och det funkade otroligt bra. Fransarna blev jättelånga och fina. Tyvärr så blev jag lite rödögd av medlet, så jag slutade använda det.

Jag använde Neulash till fransarna förut och det funkade otroligt bra. Fransarna blev jättelånga och fina. Tyvärr så blev jag lite rödögd av medlet, så jag slutade använda det.

Jag använde också det, och det fungerade jättebra. Blev inte rödögd heller, men jag tror att de drog in den formulan senare tillsammans med massa andra fransserum. De jag testat efter har inte varit lika effektiva.

Kan inte så mkt om fransar men det går ju göra en del med dom. Men oftast kan lashlift och färg på de egna fransarna göra att dom känns längre och fylligare.

Ang brynen så finns ju microblading. Jag gjorde mina för ett drygt år sedan och det har blekts lite men de har ändå en fin form och känns fylliga. Fördelen när de har blekts lite är att de ser väldigt naturligt ut. Jag fyller aldrig i eller gör ngt med brynen. Har som du väldigt smala naturligt

Ja, jag har funderat på det... Har en salong 40 min bort som gör det, men har hört folk som varit missnöjda (inte just från denna salong) där brynen blekts väldigt fort och blivit alldeles gråa på under ett år... Var helt inne på det innan jag läste detta. Nu handlar det "bara" om 3500kr vilket det LÄTT hade varit värt om det blir bra, även om det behövs göras en gång om året, men blev rädd att jag får gråa bryn snabbt! Och vad händer om man slutar fylla i? Försvinner det helt eller kommer man alltid ha en skugga av det? På närhåll, ser det väldigt fejkat ut?

Har inte så mycket erfarenhet av microbryn här omkring i den här lilla "hålan". Känner faktist ingen som gjort det, däremot färgat sina naturliga bryn, men jag har som sagt inget att färga ens... :(

Får man vara fräck och be om bild på dina bryn? :o Eller nån annans? :p

Jag vill ju helst få längd och tjocklek för att kunna undvika färg på fransar, speciellt nu till sommaren. Jag älskar solen och ligga och pressa och bada, även med vattenfast mascara blir det smuligt/svart under tillslut, och jobbigt att tvätta bort. Hade gärna sett fräschare ut på stranden tex, och jag jobbar ensam på jobbet så brukar inte sminka mig för att vara där heller men helt oväntat och plötsligt kan jag behöva springa ett ärende på stan och även då hade det varit tacksamt att få se lite piggare ut.

Jag har mörkt mörkt hår i grund och botten och har som sagt haft väldigt fylliga och långa fransar, och med en bra mascara så blir dom iaf ok, men det är ju det att jag sminkar mig ju bara om jag ska iväg på fest/kalas/vinkväll osv. Hade gärna velat ha "mer" även osminkat.

@Fibusen
Mina bryn har blekts mycket, har mest kvar färg i slutet av brynet (drog ner stråna så det lättare syns :) )
20180408_151347.webp

Hur länge dröjer det innan du upplever att dom är "slut"? Alltså jag har verkligen inga bryn alls på sina ställen! :cry::cry: Skulle nästan hellre skjuta mig i foten än att gå utanför dörren utan att måla i dom. Så illa är det!

Ett år tog det för mina att mattas ner tror jag. Sitter olika från person till person sa hon.

K
Ett år tog det för mina att mattas ner tror jag. Sitter olika från person till person sa hon.

Jag hade ju verkligen planerat att göra det som nu, men naturligtvis skulle hon åka iväg tills slutet av maj, vi åker utomlands 4 juni, och man ska väll kanske inte ligga och pressa i solen det första man gör... Sen så råkade det bli en resa till i juli så då blev det stopp pga ekonomin istället. :p

Sen kommer höst och vinter med betydligt dyrare borndekostnader, födelsedagar, julafton, bilskatter osv, så jag får väll fatta ett nytt beslut tills nästa vår då om jag ska kosta på mig det eller inte. :D Såg riktigt snyggt ut på er iallafall! Ni har dock mer bryn från grunden ön vad jag har så jag kanske inte får samma fina resultat....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka