Lycanthrope
Trådstartare
Min 4 åring är en riktigt segis i ridhuset.
Jag försöker att inte rida där ofta, eftersom han är såpass ung.
Men ibland blir man ju tvungen..
Och han är så seg! Ingen framåtbjudning alls, lite bättre i traven.
Galoppen förstår jag att det är jobbigt då han inte har några direkt muskler än och har svårt att bära sig. Men även trav, o framförallt skritt, är han som en snigel att rida på.
Skulle hoppa ett pyttekryss hinder idag, och han saktade ju av heela tiden. Kan ju inte använda skänklarna som en galning, då blir han ju säkerligen skänkeldöv. Och spö, det hjälper bara till att fatta galopp. Slår inte, utan lägger det vid skänkeln för att förtydliga. Det hjälper.
Men vill ju inte slå till honom med spöt för att få honom att gå framåt.
Han rids inte särskilt hårt, får ungefär 1 liter havre om dagen, det är ungefär 0,5-0,6 kg tror jag.. Ska jag ge mer?
Vad kan jag göra för att få mer framåtbjudning?
Jag försöker att inte rida där ofta, eftersom han är såpass ung.
Men ibland blir man ju tvungen..
Och han är så seg! Ingen framåtbjudning alls, lite bättre i traven.
Galoppen förstår jag att det är jobbigt då han inte har några direkt muskler än och har svårt att bära sig. Men även trav, o framförallt skritt, är han som en snigel att rida på.
Skulle hoppa ett pyttekryss hinder idag, och han saktade ju av heela tiden. Kan ju inte använda skänklarna som en galning, då blir han ju säkerligen skänkeldöv. Och spö, det hjälper bara till att fatta galopp. Slår inte, utan lägger det vid skänkeln för att förtydliga. Det hjälper.
Men vill ju inte slå till honom med spöt för att få honom att gå framåt.
Han rids inte särskilt hårt, får ungefär 1 liter havre om dagen, det är ungefär 0,5-0,6 kg tror jag.. Ska jag ge mer?
Vad kan jag göra för att få mer framåtbjudning?