Frågor om lusern

Elisha

Trådstartare
Min häst har alltid under den tiden jag har haft henne (och innan) fått lusernpellets. Hon har fått lusern från Granngården som hon har älskat:) Nu har jag köpt lusern från en annan affär som hon lämnar (vägrar att äta) va ska jag göra? Va kan d beror på?

Sv: Frågor om lusern

Där jag brukar köpa Lucernpellets finns det 12 sorter. Den ena innehåller melass och den andra inte. Hon som jobbar där säger att det är många hästar som inte äter den som inte innehåller melass. Den är ungefär 20-30 kr billigare än den andra. Så det kanske är den du fått.

shampiz skrev:
Där jag brukar köpa Lucernpellets finns det 12 sorter. Den ena innehåller melass och den andra inte. Hon som jobbar där säger att det är många hästar som inte äter den som inte innehåller melass. Den är ungefär 20-30 kr billigare än den andra. Så det kanske är den du fått.

Blev bara lite nyfiken om du vet vad den heter. Har gett min häst Kraffts lusernpellets tidigare utan problem, med den nya lusernen ville han inte äta upp på morgonen så jag fick ge mer på kvällen och mindre på morgonen.

jag kommer tyvärr inte ihåg vad den heter. Men jag har för mig (är inte 100% säker) att det är Krafts som innehåller melass. Mina hästar äter den andra sorten, som inte innehåller melass så jag brukar köpa den. Där jag köper den ligger den i en helt vit säck som det står Lucernpellets i svart tryck på sidan av påsen, men det kanske kan vara lite ollika vart man köper den ifrån.

Ja kanske det! Står det på lucernförpackningen om den innehåller det? Hon är jätte matglad annars, men nu lämnar hon all lucern, jag har testat att blöta både mkt och väldigt lite men inget funkar.

Den som min häst äter kommer från granngården och förpackningen är typ beigebrun med grön text tror jag!

Det är möjligtvis inte pellets från Dangrönt? När jag tänker efter så misstänker jag att det inte är melass i dem eftersom de sitter ihop ganska dåligt. Ska kolla sen. De är iaf billiga, ca 85 kr för 25 kg.

Den som min häst äter kommer från granngården och förpackningen är typ beigebrun med grön text tror jag!

Det låter ju som Kraffts förpackning. Är den av de pelletsen hästen inte äter?

Det som hon äter kommer från Granngården och kostar ca.120-130 kr för 25 kg. Det som hon inte äter kommer från en liten affär (kan kolla vilket märke), det kostar iallafall 115 kr för 30 Kg.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
511
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 162
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 524
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 881
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar