katarina_dacke
Trådstartare
Det är så här, att jag har byggt om en lada till stall, det är tak upp till noken och riktigt bra luft! Hästarna har stått istallet isnart 1 vecka, och de verkar nöjda!
Nu till funderingarna. Eftersom hästarna innan har stått varmt, (tillsammans med kor) Så undrar jag om jag behöver täcka dem nattetid? då de inte är vana vid kylan som är på nätterna, nu går det ju dock mot varmare tider, men när täckarn in hästarna inne? I kallstall.
Båda hästarna har haft full vinterpäls i vinter, ingen har varit klippt,
det är självklart torrt och de har att äta på natten, men vart tycker ni gränsen går för att täcka dem inne?
Då det i kallstall blir lika kallt som ute, dock blir de aldrig blöta.
Några andra tips? Inför vintern? Hur gör ni så att vattnet inte ska frysa? (De har hinkar i boxen)
Nu till funderingarna. Eftersom hästarna innan har stått varmt, (tillsammans med kor) Så undrar jag om jag behöver täcka dem nattetid? då de inte är vana vid kylan som är på nätterna, nu går det ju dock mot varmare tider, men när täckarn in hästarna inne? I kallstall.
Båda hästarna har haft full vinterpäls i vinter, ingen har varit klippt,
det är självklart torrt och de har att äta på natten, men vart tycker ni gränsen går för att täcka dem inne?
Då det i kallstall blir lika kallt som ute, dock blir de aldrig blöta.
Några andra tips? Inför vintern? Hur gör ni så att vattnet inte ska frysa? (De har hinkar i boxen)