Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså nä! Jag köper torrfoder i 15 eller 18 kilos säckar och har en hund som väger 18 kilo och dessutom även äter annan mat än torrfoder, så de säckarna står ju öppnade i flera månader utan att bli dåliga!Var nån som sa att torrfoder (öppnad förpackning) bör förvaras i frys om man inte förbrukar paketet inom 20 dagar. Vet nån om det stämmer ?
Aldrig gjort det.Var nån som sa att torrfoder (öppnad förpackning) bör förvaras i frys om man inte förbrukar paketet inom 20 dagar. Vet nån om det stämmer ?
Aha så kanske det var!Det brukar vara ett tips om man har hundar som är kvalsterallergiker
Så fort vi öppnar en säck så börjar det (helt naturligt) komma kvalster i fodret, och för att undvika det kan man lägga det i frysen.
Var nån som sa att torrfoder (öppnad förpackning) bör förvaras i frys om man inte förbrukar paketet inom 20 dagar. Vet nån om det stämmer ?
Aha så kanske det var!
Tror hon sa något om att fettet i fodret kunde härskna på något vis.
Om det inte skadar funderar jag på att göra det. Tror det är svårt att märka om det inte är uppenbart helt kasst!
Rekommendation är ju dock att stänga torrfodersäckar ordentligt efter att de har öppnats, dvs de ska inte stå öppna och fodret ska inte förvaras i annan förpackning än förpackningen det kommer i (jag avser inte att ha några dagars ranson i en burk utan att hälla upp allt foder i tex en plastbytta).Alltså nä! Jag köper torrfoder i 15 eller 18 kilos säckar och har en hund som väger 18 kilo och dessutom även äter annan mat än torrfoder, så de säckarna står ju öppnade i flera månader utan att bli dåliga!