Fortbildning för ridlärare, finns det?

danilo

Trådstartare
Satt här och funderade över det här med ridlärares fortbildning. I andra företag satsar man ju ganska mycket på fortbildning, och jag vet att ridlärare får fortbildning i sin egen ridning, eller iaf att det är ganska vanligt. Men förekommer det att de får fortbildning inom tex pedagogik? Hästhantering? Nya foderrön?

Är det upp till ridskolan själva hur mycket pengar de lägger på fortbildning, och vem de anlitar till det, eller styrs det centralt via svrf?
 
Sv: Fortbildning för ridlärare, finns det?

Distrikten arrangerar fortbildningar som är frivilliga. Exempelvis har "mitt" distrikt haft fortbildningar med sits och inverkan, Lotta Björe, Ulf Wilken mfl.

Förbundet arrangerar obligatoriska fortbildningar varannat år för SRL I-III. Liknande finns även för tränare :)

Tror dock mer att det syftar till ridkunskaper mer än till pedagogik.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 492
Senast: Cambrie
·
Ridning Jag vill gärna ha era åsikter/erfarenheter kring detta. Det är så att jag har ridit i 14 år typ, sen gjorde jag ett uppehåll på flera år...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 355
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 194
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 380

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp