Förstår ej denna annons

en jamora (står i annonsen) verkar fått fluglarver pga pälsen dåligt skött lr vad man ska säga

Att det är en Jamora vet jag..he he..läste ju i annonsen samt kolla in rasfakta om den ;)...undrade mest Om fluglarverna och rakningen...fast fluglarver kan man väl få bukt med relativt snabbt, likaså tovor ?!

jovist men tror rakningen var för att få bort de tovor som ej kan kammas bort men jag kan ha fel

Usch, hatar sånt där.
Skaffar man kaniner får man helt enkelt sköta de, oavsett, samt se till att ha pengar till vet.
Hoppas någon vill ha både den kaninen samt den andra... Hade gärna tagit de själv annars men är ju kaninallergiker :(

Antagligen..men tovor uppkommer ju av eftersatt skötsel va ?...äh, egentligen undrar jag varför fluglarverna kom dit...

jovisst vilket fluglarvena oxå borde gjort i sådana fall, me det låter mysko

Tja, det gör det...fluglarver uppkommer ju knappast ur tomma intet..kanske nån borde skriva en skötsel manual til bruden ?....Allvarligt talat... :confused:

Inte så svårt att förstå hur larver kommer dit. Kaninen hade ju tovor, tovorna sliter i skinnet, skinnet möter kontakt med golvet, golvet ligger det skit på.Skiten fräter sönder huden, flugorna lägger ägg i såren och vips larver är kläckta.Dvs kaninen är väldigt dåligt skött!

Läser du i annonsen så har han inte fluglarver, men ägaren är rädd att han ska få det för hon inte har råd att hjälpa honom å därför skänker bort honom + kan sponsra med en liten slant.

Hon skriver även:
.. men
om ingen vill ha han så avlivar jag han eftersom
jag ska börja gymnasium och kan därför inte ha
han kvar =(

hon vill alltså den lilla kaninen väl...

*lånar knapp*

Men finns det inte föräldrar? ifall man inte börjat gymnasiet så finns det väl någon vuxen som BÖR ha det yttersta ansvaret för barnens djur. Har man köpt djur till sitt barn så får man även räkna med att det kan behöva veterinärvård. Och tid för en kanin borde finnas även fast man går på gymnasiet, snarare är det bristande intresse till djuret.

Hoppas någon tar sig an kaninen.

Synd att alla föräldrar inte bryr sig.
har själv föräldrar som har alldeles för små burar, som inte går till vetten om det är något... Pappa skulle då mer än gärna slänga ut alla djur här hemma och låta de "klara sig själva" eller skjuta de :(

Du måste väll ändå kunna påverka din egen familj!

Kanske om någon familjemedlemm känner så inför djur så kanske det inte är lämpligt att ha djur i den familjen.......

Jovisst, men inte är det mycket.
Det enda är väl att pappa inte slänger ut några djur. men det är det enda jag har lyckats påverka :crazy:

Om nån känner hur inför djur? Att man vill slänga ut de, behandla de bra och ge de allt de behöver eller nån som inte bryr sig? :confused:

Liknande trådar

T
Övr. Djur http://www2.blocket.se/view/3249382.htm?l=0&c=1&city=0 GUUUD vad underbart med såna små sötisar! :love: Men, vad tror ni? Är det...
Svar
14
· Visningar
4 292
Senast: Stollan
·
Övr. Hund Kan någon hjälpa mig reda ut vad som står i denna annons, vill inte ringa för SÅ nyfiken är jag inte. :smirk: Det är skrivet som...
Svar
10
· Visningar
1 046
Senast: KickiH
·
Svar
14
· Visningar
2 503
Senast: daysi
·