Första tävlingen!

O

Osis

Hej!
jag har planerat att vara med på påskhoppningen på min ridkola, jag ska höra med ridläraren i morgon om det går bra.
men vad är det jag ska tänka på?
jag har egen häst med inte tillgång till hinder så jag ska tävla med en av ridskolehästarna.

någon som har något tips?? :confused:

j jag vet inte riktigt. ska jag ta någon privatlektion i hoppning före?

ja huvudsaken är ju att du klarar av att hoppa hästen en hel bana på den höjden du ska tävla...
det kan va ganska bra att rida hästen varje vecka oxå även fast den är ridskolehäst, eller om man "känner" den, för då går det nästan garanterat bättre, särskilt om du har möjlighet att rida hästen både hoppning dressyr o ute så du lär dej lite mer hur den fungerar på olika ställen...

Vilken höjd ska du tävla på??

det vet jag inte riktigt men runt en 50-60cm kanske? det beror ju på vilken häst jag kommer att få tävla med, det brukar ofta vara så att den man vill är upptagen..

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
860
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 201
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 973
Senast: zarmino
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
841
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.