Förslag på hingst till Cardento sto?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare johannaa
  • Startdatum Startdatum
J

johannaa

Hejsan!:)

Har nästan bestämt mig för att betäcka med Ludwig Champion men
har varit inne på Camaro M också:d

Mitt sto Guardian Angel e. Cardento ue. Rastell är en pigg, energisk liten dam på ca 160 cm född 07. Super att hanskas med! Hon är ädel med ett bra hopp men inte några vidare gångarter. Men är för den delen inte ute efter en dressyr häst utan är ute efter en hopphingst som kan ge något bättre gång och ett bra hopp.

Har ni några bra förslag? :idea:

Sv: Förslag på hingst till Cardento sto?

Har du tittat på Cohiba, han verkar ju vara en multitalang. Men risk finns att han lämnar grovt med tanke på pappa sin (Chacco blue)

Har sett flera riktigt fina Camaro M- Cardento, bla en som blev rekommenderad till bruksprov och en som vann kvalitets i vårt distrikt. Båda två hade enorm hoppförmåga och elasticitet.

Camaro förbättrar ju ofta typen och rörelserna på sina avkommor, Cardento nedärver scoope.

Jag tror att det skulle vara ett val som blev intressant på marknaden. Jag tycker att det kan vara lämpligt att välja beprövade hingstar till obeprövade ston och vice versa.

Har såhär på rak arm ingen hingst att rekomendera men skulle gärna vilja se bilder på ditt sto.
Har en valack -04 e.cardento-rastell :)

Dock är han stor..170, rejäl häst och väldigt långsam i sin aktion men kan hoppa hus.

Liknande trådar

Avel Behöver hjälp med att hitta en grövre hingst till ett halvblodssto e: casa grande ue: Landlord. Min vän är inne på att betäcka sitt sto...
Svar
10
· Visningar
1 506
Senast: tabac
·
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 783
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag blev så inspirerad av alla hingstletartrådar, men ville inte kapa någons tråd så jag skapar en egen. Jag vill i framtiden betäcka...
Svar
2
· Visningar
1 000
Senast: AmyPond
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka