Förkyld hund?? Vad göra?

Lena Furberg

Trådstartare
Sitter och undrar ifall jag ska slå veterinären en signal innan helgen eller vänta lite. Det kommer gult var ur bägge ögonen på min hund, inte hela tiden, men då och då. Går bra att torka bort, han verkar inte ha ömma ögon. Dessutom är han ovanligt trött, sover mycket, och DET är inte vanligt hos min vilda herre kan jag tala om! Jag vill inte ta honom till veterinären i onödan, men samtidigt är man lite ängslig... Nåt tips??

Sv: Förkyld hund?? Vad göra?

Nikita var förkyld en vända förra vintern och har precis blivit frisk från en vända den här vintern också.
Dels så rinner det ur ögonen på henne och dels så bubblar det lite i näsan. Det jag gjort är att torka rent ögonen några gånger om dagen samt tagit tempen morgon och kväll. Hon fick aldrig feber och var bra på några dagar.

Tycker att du ska ta tempen på din hund. Så länge han äter och dricker tycker jag inte man behöver åka till vetrinären. Men det är du som känner hunden bäst och bäst kan avgöra när det är dags att åka in.

Lycka till och hoppas vovven kryar på sig!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Nån som har nån idé om vad som är fel på min lilla hund? Han är hängig, ser trött ut, men har samtidig svårt att komma till ro och...
Svar
9
· Visningar
1 525
Senast: josqla
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 514
Senast: Sel
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 107
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Om en ska bo en period hos någon som har en hund som är väldigt olikt fostrad jämfört ens egen, hur ska en få det att fungera på bästa...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka