gylle
Trådstartare
Jahapp då slog vädret om från gosig sommarvärme till riktigt lynnigt väder kallt blåsigt och rejäla regnskurar och vips så var småttingarna lite snuviga härom dagen. I morse såg jag att den yngsta 10 månader hade ganska tjockt snor i näsan inga mängder och hon var pigg som vanligt. Ikväll när jag tog in så var snoret tunnare och rinnigare igen (inga jättemängder), full fart i henne vid intag och de härjade rejält i hagen så pigg är hon, ligger mkt inne på kvällen så även denna kväll dock tyckte jag att hon var ganska tungandad och även efter att hon rest sig så var hon en aning tungandad, hämtade termometern och mkt riktigt har hon feber 39,6 nu ikväll. Äter med god aptit och verkar som sagt inte alls allmän påverkad nästan inget snor alls nu i kväll. Så vad gör man. Är det som med oss människor att det bara är att låta förkylningen självläka eller skall man ha ut vet och få någon medicin ? Skall hon få vara ute som vanligt trots tradigt väder eller inne ? Hon har aldrig haft täcke men man kanske skulle ta på henne ett regntäcke (om hon nu kan gå ut ändå)?
HJÄLP första småbarnsförkylningen här i stallet och jag känner mig helt lost !!
HJÄLP första småbarnsförkylningen här i stallet och jag känner mig helt lost !!