MiniLi
Trådstartare
Jag är lite småirriterad på mitt kök. Det är opraktiskt
Så jag tänkte slänga upp två bilder och hoppas på att någon har en del superbra förslag på vad jag kan göra för att köket ska kännas lite bättre..
Det är främst del delen jag visar på korten som jag inte är nöjd med. Matlagningshörnan.
Det jag skulle vilja få till på ett snyggt sätt är smart förvaring. Funderar på om man kan använda den tomma väggen och sätta upp lite hyllor osv?
Det jag vill förvara lätttillgängligt är:
-kryddor. Står idag i ett skåp men kan tänka mig någon slags kryddhylla på väggen.
-Kokböcker. Intryckta i ett trångt skåp.
-Vispar, saxar osv. Kan man på något bra sätt hänga en del grejer på väggen?
-Eventuellt en hylla för färska kryddor. Har ute i landet men vill ha tillgång även på vintern!
Jag tar väldigt gärna emot förslag på hur man kan lösa förvaringen, vart saker finnas att köpa och vad det kostar på ett ungefär.
Om du har ytterligare tips på vad man kan göra för att förenkla i köket så tar jag tacksamt emot även sånt!
Sen har jag ytterligare en fundering..
På bilderna ser ni mina svarta, skavda och nötta slåpsluckor. Inte roligt
Någon som vet vad det kan tänkas kosta att lämna in för omlackering?
Det är ca 15 luckor + lådfronter.
Går det att lackera vitt när det varit svart innan?
Tack och hej
Så jag tänkte slänga upp två bilder och hoppas på att någon har en del superbra förslag på vad jag kan göra för att köket ska kännas lite bättre..
Det är främst del delen jag visar på korten som jag inte är nöjd med. Matlagningshörnan.
Det jag skulle vilja få till på ett snyggt sätt är smart förvaring. Funderar på om man kan använda den tomma väggen och sätta upp lite hyllor osv?
Det jag vill förvara lätttillgängligt är:
-kryddor. Står idag i ett skåp men kan tänka mig någon slags kryddhylla på väggen.
-Kokböcker. Intryckta i ett trångt skåp.
-Vispar, saxar osv. Kan man på något bra sätt hänga en del grejer på väggen?
-Eventuellt en hylla för färska kryddor. Har ute i landet men vill ha tillgång även på vintern!
Jag tar väldigt gärna emot förslag på hur man kan lösa förvaringen, vart saker finnas att köpa och vad det kostar på ett ungefär.
Om du har ytterligare tips på vad man kan göra för att förenkla i köket så tar jag tacksamt emot även sånt!
Sen har jag ytterligare en fundering..
På bilderna ser ni mina svarta, skavda och nötta slåpsluckor. Inte roligt
Någon som vet vad det kan tänkas kosta att lämna in för omlackering?
Det är ca 15 luckor + lådfronter.
Går det att lackera vitt när det varit svart innan?
Tack och hej