För stor?

Y

ystersyster

Hej
Ja e ny i gänget och inte hunnit se alla länkar därav min fråga som kanske redan behandlats här.
Jag har tidigare tävlat i trail och ranch trail med min lilla arab på 144 cm. han finns kvar men är 23 år nu och tänkte prova med mitt halvblod ist. Problemet är att hon är närmare 170 i manken och jag endast 162. Hon är väldigt smidig och lättlärd men de flesta skrattar när jag sitter på henne. Kan vi ställa upp i några lättare klasser och prova, eller kommer de skratta ut oss och sedan slänga ut oss?

Hoppas ni förstår mitt dilemma

Sv: För stor?

Hej
Ja e ny i gänget och inte hunnit se alla länkar därav min fråga som kanske redan behandlats här.
Jag har tidigare tävlat i trail och ranch trail med min lilla arab på 144 cm. han finns kvar men är 23 år nu och tänkte prova med mitt halvblod ist. Problemet är att hon är närmare 170 i manken och jag endast 162. Hon är väldigt smidig och lättlärd men de flesta skrattar när jag sitter på henne. Kan vi ställa upp i några lättare klasser och prova, eller kommer de skratta ut oss och sedan slänga ut oss?

Hoppas ni förstår mitt dilemma

Om ni fungerar bra ihop spelar de ju ingen roll hur stor hästen är. Det är ju erat samspel som är av vikt.

Det är främst måtten på trailbanan jag tänker på. Men får jag bara hästen att korsa benen i ryggn. hindren ska det nog lösa sig:D

Tack för ditt svar

Jag vet en JÄTTE stor ardenner korsning som har tävlat trail framgångsrikt, och ryttaren var liten. Så det borde då gå med ett halvblod :)

Liknande trådar

N
Träning Har en 2årig kallblodstravarhingst och är lite nyfiken på om det finns nån mer här på forumet som också har en (sto/valack/hingst av...
Svar
2
· Visningar
704
Senast: nalle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka