för smal katt?

asaria

Trådstartare
Mina 2 st låne katter är väldigt smala.
De har ju bara bott hos mig 1 månad, och var "små" när jag fick dom. Men tycker dom har blivit ennu smalare, ibörjan så åt dom inte någe vidare och hade en väldig hemlängtan. Så kan tänka mig att flytten var jobbig och de tappade vikt för det.
Men hur får man upp dom i vikt? vill ju inte gärna att ägaren ska få tillbaka 2 magra katter.. Känns ju sådär. :crazy:

Just nu har de obegränast med torrfoder och får blötmat 1 gång per dag. De äter, men inte med jätte entusiasm.
Någon som har något tips?

Sv: för smal katt?

Någon måste väl ha något tips på mat?
Jag följde ägarens råd och ger den friskis torrfoder och sedan mjau eller pussi blötmat, är det bra foder? eller någon som har något bättre förslag?
Vill gärna få upp dom i vikt och bättre matlust, fast enligt ägaren så åt dom bra förut. Så kan väl tänka mig att de inte känner sig hemma hos mig eller helt enkelt inte trivs?

Vi har två katter som vi matar som attans men dom är smala ändå. Speciellt den ena :crazy:
Vi prövar lite olika, torrfoder, blötmat osv.
Men sen brukar ju vissa bli "extra" smala på sommarn.

Men alltså, dom var ju inte direkt smala när jag fick hem dom?
Åhh, här skulle man vara snäll och ta hand om vännens katter några månader. Så får man värsta ångesten över att dom är för smala...
Det märks att det var några år sedan man hade katt, jag har glömt hur det är..

Skumt. Men dom har inte mask eller något då? Är dom ute mer eller mindre nu än tidigare?
Vad fick dom för mat innan?

har du provat mjau tetran ? mina jourhemskissar ratade burkmaten men älskade tetran. kräsna små rackare :p

Skumt. Men dom har inte mask eller något då? Är dom ute mer eller mindre nu än tidigare?
Vad fick dom för mat innan?

Dom får exakt samma mat nu som då, Jag kan nog utesluta mask då de är 2 st innekatter.
Men jag vet av erfarenhet när man har flyttat vissa hästar att dom går ner i vikt av miljöombytet. Kan ju va likadant med missarna.

Är de vuxna eller växer kroppen fortfarande på dem, min unghane är väldigt tunn nu för han växer så in i norden på både höjd och längd för tillfället.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 919
Senast: Catsu
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 473
Senast: Hazel
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama