För kort för ridstövlar

Linnmaria

Trådstartare
Hej! Jag har ett enormt problem Jag är 147cm lång, smal tjej och ska fylla 18 i höst. Har skostorlek 35/36. Jag har haft ett par ärvda graninge ridstövlar sen väldigt långt tillbaka i storlek 37, vilket var alldeles för stort, och de är vääldigt utnötta. Jag har letat som ett djur efter nya ridstövlar men det finns inte några alls!, det är rent av bedrövligt. Mitt vadmått är 35cm och min längd från hälen till knävecket är 37cm. Alla ridstövlar som jag kollat på börjar på 40-41 i längd, och jag har också kollat på junior ridstövlar men då är de på tok för små runt vaden. Jag håller på att bli tokig..
Jag har haft i åtanke att måttbeställa ridstövlar, men den ekonomin har jag tyvärr inte..
Jag tänkte pröva en sista gång att höra här om någon har något tips?
Tacksam för hjälp!!
 
Rectiligne borde kunna passa. Sen får du tänka på att de sjunker, så är ditt mått 37 cm bör stövlarnas mått vara något mer när de är nya.

Men som sagt, Rectiligne!

Storlek 35 - finns t ex med 38 cm skaft och 34 eller 36 cm vidd (eller med 37 cm skaft och mindre vidd)
Storlek 36 - finns t ex med 39 cm skaft och 35,5 cm vidd.

De har inom varje skostorlek tre höjder på skaft (kort, normal, lång) och dessutom fyra olika vidder (S/M/L/XL). Inte svindyra heller.

Ja, jag har ett par rectiligne (Tampa) - det var det enda som funkade, annars hade jag samma problem som dig, för höga skaft och i junior för trånga.
 
Rectiligne borde kunna passa. Sen får du tänka på att de sjunker, så är ditt mått 37 cm bör stövlarnas mått vara något mer när de är nya.

Men som sagt, Rectiligne!

Storlek 35 - finns t ex med 38 cm skaft och 34 eller 36 cm vidd (eller med 37 cm skaft och mindre vidd)
Storlek 36 - finns t ex med 39 cm skaft och 35,5 cm vidd.

De har inom varje skostorlek tre höjder på skaft (kort, normal, lång) och dessutom fyra olika vidder (S/M/L/XL). Inte svindyra heller.

Ja, jag har ett par rectiligne (Tampa) - det var det enda som funkade, annars hade jag samma problem som dig, för höga skaft och i junior för trånga.


Tackar!, ska kolla upp det :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 644
Senast: Squie
·
Utrustning Hej! Jag hittar verkligen inga ridstövlar som passar mig, jag har så korta ben så alla är för långa. Mina vader får plats i de flesta...
Svar
1
· Visningar
1 671
Senast: Sassy
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 115
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jagar ridstövlar som en tok, men det är klurigt det här. Jag blir aldrig klok på måtten, alla stövlar är för vida i vaden!. Har 36-37 i...
Svar
13
· Visningar
2 569
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp