Fölvisningar & chipmärkning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare gutte08
  • Startdatum Startdatum
G

gutte08

Kommer ni som fått föl 2009 att visa dom? Om jag ska visa min kommer den att vara ca 2 månader, inte så gammal.
När chipmärker ni dom? Man måste väl ha reg nr för att kunna anmäla dom till visningen eller?

Sv: Fölvisningar & chipmärkning

Vad som krävs för att kunna visa dem vet jag inte. Men jag tvivlar på att du måste ha reggat dem klart, med tanke på att det är väntetid på passen från de flesta avelsföreningar.

Det jag vet är att jag som chipmärkare märker föl från drygt en månads ålder - när de fått lite nacke att sticka i.

Nej du anmäler till fölvisningen med numret från registreringsunderlaget. Fölet behöver inte vara registrerat redan.
(ASVH)

Om det är halvblod som menas så behöver de inte vara färdigreggade. Du använder numret som står på fölets registreringsunderlag när du anmäler.

och man behöver inte ens det, jag har anmält vid ett par tillfällen när jag ej ännu fått registreringsunderlaget och det har gått alldeles utmärkt.

Vad gäller chip så säger man väl att de ska vara minst en månad gamla när det görs. Men det är alltså inget krav för att få visa att de är det.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 270
Senast: Presto
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 229
Senast: Lillefrun
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 278
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 626
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka