Folksam cup

Sh_Arabians

Trådstartare
Nu närmar det sig sista deltävlingen av folksam cup och jag blir förvånad över de få anmälningarna. Kom igen nu det är ju ett jätte bra mål för oss som är nya inom distansen eller har unga hästar.

Men jag är lite förvirrad gällande idealtid? Vad som exakt menas med idealtid.
Trodde nämligen på förra deltävlingen att jag skulle få mkt mer poäng än vad vi fick så måste missat lite med de där med idealtid.

Är det tiden man räknar från start till mål minus paus som ska bli 4h eller ska man även dra bort vetgrinds tiden eller måste man vänta 20min innan man besiktar eller vad? Någon som kan hjälpa mig?? :bump:

Sv: Folksam cup

PÅ bangenomgången brukar de tala om vilken dagens idealtid är pga hur de olika banorna ser ut. Ex om det är en flack snabb bana, mycket skritt, backigt eller som i Rättvik skritt genom samhället och sedan uppför en slalombacke.
Minns du om de sa något om tid på bangenomgången på A9?

De sa tiden och jag räknade på den plus paustiden men det verkar ändå inte blivit rätt.
Exempel. Om ridtiden ska vara 4h och man startar 09.00 men 30mins paus så borde ju idealtiden vara 13.30 eller? Ska man även räkna in ex. 3min från intid till vetgrind osv?

Är ridtiden (idealtiden) 4 timmar och du startar kl 9 så ska man i mål kl 13.30, helt riktigt. Om pausen i vetgrinden är 30 minuter alltså.

Det är ju den faktiskta ridtiden man räknar, precis som i vanliga tävlingar, tiden från start till in-tid, och sen uttiden till mål.

A9 rittens resultat har förvirrat mig ordenligt. Trodde ryttarna hade uppfattat idealtiden till 3.10, och ingen red för fort. På prisutdelningen fick just 1an i mål första pris osv.
Men sen, när resultatet kom, så var det en helt annan segrare. På fråga så blev svaret "tiden var 3,15". Då fattar jag ena resultatet, men knappast varför fel ekipage fick gå till prisutdelning i deltävlingen.

För inte var prisutdelningen för den som ridit snabbast CR? :confused:

kl Vad är folksam cup? (Jag är inte insatt i distansen just nu men ska rida min idag fyraåriga travare nästa år är det tänkt).

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 376
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
432
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 426
Senast: Wonna
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 305
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar