Fölfoder!

LaMaya

Trådstartare
Hur mycket tycker ni man ska ge ett hingstföl efter avskiljningen ifrån mamman? Och vad ska man ge dom.? :confused: :confused:

Behöver råd genast!

Hej.
Beror helt och hållet på ditt grovfoder, du måste göra en analys på det för att se vad ditt föl behöver.
Mitt hö är kanonfint, luktar gott och grönt, men med urdåliga värden, så jag får komplettera med massor av protein.
Har ett halvblodsföl på 6 månader och han äter:
ca 5 kg hö
2.5 kg krafft groov
0.9 kg krafft protein
1.5 kg hackad lucern

Varför han inte får mer hö är för att det är så lite protein i det, så 5 kg av mitt hö motsvarar 1 kg hackad lucern näringsmässigt

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
634
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Dum fråga kanske men… När jag beräknar foderstat till våra hästar så behöver jag lägga till 20 gram MSM för att få rätt nivå på svavel...
Svar
10
· Visningar
586
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 266
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 930
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka