Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hejsan,
jag skulle vilja veta en massa fakta om donner fly och good future,är det någon som vet hur dessa avkommor blir osv??
Jag ska köpa ett sto föl efter dessa linjer,och vill gärna veta då hur hon kommer att bli.Hon är 134 hög nu,(född i maj -03) pappan donnerfly är ju 172 och hennes mamma är 167,vet nån hur hög hon kommer att bli?
Tacksam för svar!
Mvh Camilla
Har bara vait med om trevliga avkommor efter Donnerfly!
de brukar bli rätt stora!
ett tipps gå in och kolla Team Piaffs hemsida så hittar du Donnerfly med avkommor där.
Låter som ett VÄLDIGT fint föl, mkt bra härstamning iaf
Vi har haft en häst efter Good future.Det var en väldigt fin häst,stor (1.74),svart, med väldigt bra gångarter och han hade INTE lång rygg som en del Good future avkommor har (min egna åsikt)Han var även underbar att ha och göra med Tyvärr fick vi ta bort honom förra året då nervsystemet inte fungerade som det skulle
Du kan inte enbart gå efter mamma och pappas höjd, du måste gå några led bakåt...först då kan man få något sånär hum om hur stor hästen ev kan bli. Min häst är Eonnerfly och U: ett sto jag hade som var 163 cm...avkomman blevo enbart 152 cm :-)född-00....MEN forskar man bakåt i mammans led så ser man att ca fem generationer bakåt så var dom inte högre än MAX 158 cm...de flesta låg på 155 cm..alltså, mitt sto var en jätte med andra ord ;-)