förvaring lusern (hack)

Jag delar upp en säck på två fodertunnor (curier???) m lock. Kanske finns bättre sätt, men detta fungerar för mig.

//Alice
 
bör man förvara det i en tät "burk"? kan man inte öppna ena änden och dra en påse över (sop-påse 110 l typ) + elle måste man stänga till påsen då oxå? och hur länge kan man förvara det utan att ha det i ett tättslutande omslag? :confused:
 
Jag hade det bredvid kraftfodret kvar i säcken. Ingen plastpåse över alltså... Hade det så i över 1 månad! Har för mig att någon sa att det skulle hålla i ca 4 månader?? Har aldrig hört att man måste ha något tätslutande över? :confused: H
 
Jag hade kvar hacket i säcken, hällde inte upp det i tunnor eller så.Ingen plastpåse över heller.

Fast en säck gick åt ganska snabbt också.
 
Jag har ställt mina lusernhacksbalar i en ikeakasse på golvet, så det blev lite skydd mot ev möss, samt ifall påsen råkade skrapas mot golvet. Sedan öppnade jag dem längst upp och försökte försluta så gott det gick genom att vika ihop plasten och sedan lägga en handduk över, i början även en ikeapåse på toppen. Har inte haft några problem av att göra på det här viset.
 
Då jag har gott om möss är det ett måste att förvara på ett säkert sätt. Och som någon skrev går det åt två tunnor, för att inte tala om böket att omlokalisera fodret. Så jag var i kontakt med krafft om att de kunde ta fram en fyrkantig tunna där du bara förde ned säcken med lusern. Enkelt och smart. Svaret jag fick var att granngården har såååå många olika trevliga? (jag ska väl inte mingla med dem) tunnor att köpa. Jag misstänker att den människan inte försökt att "hälla" lusern strå från en fyrkantig säck ned i en rund tunna eller när det inte går ( konstigt, jag försöker varje gång) bokstavligen för hand flyttat fodret. Sucka
 
Förvarar mitt i ett 200 liters plastfat. Hela säckens innehåll får plats, det jobbiga är att flytta över det :crazy:.
Övriga i stallet har alltid kul när jag står på huvet i min tunna när den är nästan tom, en tunna med två fötter stickandes upp ur.
 
Jag förvarar mitt i två stora plasttunnor. Lite jux att få dit dem men jag brukar använda en liten spann och ösa över det mesta först, sen är det enklare att vända upp o ner på säcken då den inte är så full. Men det är inte lätt... :crazy:
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst ska stå på box i alla fall en vecka med gips om hoven (broddtramp med främmande kropp). Vill nu har era tips för att hästen...
Svar
18
· Visningar
1 255
Senast: Andromedae
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
482
Senast: WildHorse
·
Utrustning Hur står/förvarar ni era hästtransporter? Ska köpa min första transport och funderar lite på hur jag ska förvara det. Har ni några tips...
Svar
8
· Visningar
257
Senast: lillan222
·
Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
923

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Julklappstips till tränare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp