föräldrapenning???

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Warmia

Hur räknas föräldrapenningen ut??? Vad grundas den på?
 
Sv: föräldrapenning???

Åh nej kan det vekligen stämma - har precis varit ute på försäkringskassans sida och beräknat min föräldrapenning men NEJ..... kan man vekligen leva på så lite pengar??? Hur klarar ni andra er har ni haft ett miljonjobb innan ni blev föräldrer?
Hur får ni det att gå i hop?:confused: :confused: :confused: :crazy:
 
Sv: föräldrapenning???

Hej
När jag fick barn så hade jag ut runt 6 000 i månaden och min man hade studielån då han studerade. Vi bodde i en trea och levde fattigt. Utan min mamma hade vi dock inte klarat oss. Hon älskade att köpa kläder till bebisen.

Man får lära sig att snåla och snåla och storhandla på "billiga" affärer. Det går men det är kämpigt.
 
Sv: föräldrapenning???

Jag undrar också hur jag sla få det att gå ihop.
Jag bor själv i en trea med en 4-åring och snart en bebis.
Hade inte världens mest välbetalda jobb förut, så jag kommer nog inte få ut mer än 7000 i månaden....:crazy:
Vill helst inte ta fullt, vill vara hemma så länge som möjligt. Men det kommer inte gå.
*suck*
 
Sv: föräldrapenning???

Tänk om jag kunde få ut så mycket....
Min penning är 4800kr - 2400kr i delad hyra, bil med 5000kr / år i försäkring och 1600kr i skatt och sedan min älskade hästar......

Idag åkte husvagnen ut på försäljning.....

Jag har varit väldigt dum dom senaste åren och har jobbat väldigt mkt vid sidan av liksom och har ju haft en rätt bra lön då men dessa pengar försvinner ju direkt när jag går på föräldrapenningen..:(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Ok, jag har läst och läst och undrar om jag är dum i huvudet. För att jag ska kunna få ut föräldrarpenning måste jag anmäla...
Svar
7
· Visningar
622
Senast: Manji
·
Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
1 077
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 797
Senast: Manji
·
  • Artikel
Hästnyheter På grund av olyckan har Peter mist sin syn och dagarna på tävlingsbanan är över.
Svar
0
· Visningar
90
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp