För mkt saltsten=dålig mage???

C

Cämz

Hejsan!

Har en Haflinger som från och till är dålig i magen! :confused: Ger honom ingen betfor eller andra produkter med socker i för att förhindra diareér men de tycks komma lite då och då iaf! Alltså beror det nog inte på att han är känslig för för mycket socker! Läste någonstans att någon hade en häst som var likadan och kom fram till att det var pga att den slickade/tuggade för mycket på sin saltsten och blev direkt bättre efter att den tagits bort! Någon annan som har någon erfarenhet av detta????
Personen jag läste om gav istället för saltsten, salt direkt i fodret-är det då vanligt bordssalt man kan ge eller finns det speciellt "häst"salt???

MKT Tacksam för svar och tips på hur jag kan få rätt på pållens "lilla" mage!!!

//Cämz å Maxi
 
Sv: För mkt saltsten=dålig mage???

Vet inte om hästen kan bli dålig i magen av salt däremot vet jag att det finns speciellt salt att köpa till hästen men tror att det går bra med vanligt också. Mängd osv får någon anna svara på
 
Sv: För mkt saltsten=dålig mage???

Tack för ditt svar! Ska se om jag kan hitta nåt hästsalt nästa gång jag handlar hästmat! :)
 
Sv: För mkt saltsten=dålig mage???

Jag hade en shettis som var "saltmissbrukare" han blev VÄLDIGT lös i magen. Kunde inte ha stenen hos honom så han fick den tillgång till den nån timme om dagen. Det hjälpte! Han blev mkt bättre i magen!
 
Sv: För mkt saltsten=dålig mage???

OK! Det är ju en bra idé! :) Begränsad tillgång! ;) De får vi prova! Kan ju inte bli sämre iaf!

Tack för svaret! :bow:
 

Liknande trådar

Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 209
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp