Silver Girl
Trådstartare
Jag har fått en notis att "xxx följer nu dig". Vad betyder det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det känns verkligen konstigt. Det är ju inte som sociala medier där man kan välja vänner/följare m m.De får notiser när du t ex skrivit i en tråd.
Ärligt talat så fattar inte ens varför systemet finns på ett sånt här ställe. Det känns som gjort för att någon lätt ska kunna hitta ens inlägg om de är ute efter att gnabbas.
Jag får inga notiser när de jag följer skrivit i trådar. Jag förstår inte heller vad funktionen har för funktion egentligen.De får notiser när du t ex skrivit i en tråd.
Ärligt talat så fattar inte ens varför systemet finns på ett sånt här ställe. Det känns som gjort för att någon lätt ska kunna hitta ens inlägg om de är ute efter att gnabbas.
Jag får inga notiser när de jag följer skrivit i trådar. Jag förstår inte heller vad funktionen har för funktion egentligen.
Kan inte se vilka som följer mig längre, kunde det förut.
Och kan man välja att inte bli följd?
Jag håller med om att det är ett rätt onödigt system, framförallt som det ser ut nu. Jag är dock inte säker på att det skickas notiser om inlägg från de man följer. Jag får inga från de jag följer.De får notiser när du t ex skrivit i en tråd.
Om du går till din användarprofil och där väljer Om så bör du där ovanför Troféer se vilka du följer och vilka följare du har. (Såg att jag missat en översättning där.)Jag får inga notiser när de jag följer skrivit i trådar. Jag förstår inte heller vad funktionen har för funktion egentligen.
Kan inte se vilka som följer mig längre, kunde det förut.
Vad betyder "se dina identiteter" längst ner på länken du länkade till?Som skrivits tidigare kan man begränsa vad andra kan se av ens profil:
https://www.bukefalos.se/account/privacy
Här finns möjligen en bra anledning till att behålla möjligheten att följa någon.
Då man kan låta sådana man följer få se mer info i ens profil och bara låta dem starta konversationer med en eller se ens nyhetsflöde.
Samtidigt kan man där alltså hindra andra från att se ens nyhetsflöde, vilket borde innebära att man kan se till att de som följer en inte på ett enkelt sätt kan se vad man skrivit senast.
Detta borde göra "stalker"-följande rätt meningslöst?
Jag började titta på att försöka ta bort följandet och nyhetsflödet helt, men i och med ovanstående kan jag tänka mig att vissa kan använda och ha nytta av det samtidigt som det finns möjlighet att begränsa det för de som vill.
Vad tycker ni?
Ärligt talat vet jag faktiskt inteVad betyder "se dina identiteter" längst ner på länken du länkade till?
Förut fanns det möjlighet att lägga in information om ens; twitter, facebook, skype m.m. Jag valde dock att plocka bort dessa fält, då jag ansåg att man om man absolut ville kunde lägga sådan information under "Om dig".Vad betyder "se dina identiteter" längst ner på länken du länkade till?