Fodra med nyskördad halm

Ridinglady

Trådstartare
Jag har någonstans i bakhuvudet att halm ska ligga i någon månad innan den används till hästar. Stämmer det? Av vilken anledning inså fall?
 
Aldrig hört. Både köpt och fodrat med i princip nyslagen o nybalad halm från två olika partier i år redan. Kornhalmen var allt annat än hård iaf o hästarna älskade den. Lite för mycket...
 
Du har inte blandat ihop halm men hösilage? :) För hösilage skall helst ligga ett tag innan användning.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag är orolig över min hästs luftvägar. Står inackorderad och min stallägare har i mina ögon bara fått tag i sämre kvalite på halm...
Svar
8
· Visningar
936
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej, Min ena häst är för överviktig för att släppa på bete vind för våg i sommar utan han kommer bredvid övriga och så ska han få...
Svar
7
· Visningar
1 088
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Någon annan här med häst som konstaterats med mild astma? Hästen är otroligt prestationsnedsatt trotts ytterst mild astma. De ska ligga...
Svar
3
· Visningar
373
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 979
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp