Skogstrollet
Trådstartare
Sambons högt älskade chinchillaperser börjar bli till åren och vi tycker också att han har börjat magra av lite sakteligen. Jag har funderat lite på sistone om jag kan hjälpa honom hålla hullet genom att ge lämpligare foder, idag äter de allihopa (har två huskatter till på 9 år) mjau torrfoder. Inte det mest lämpliga, jag vet, men det är ett foder som alla katterna äter och ingen blir dålig magen av.
Gamlingen är nämligen lite känslig i kistan, blötmat slutar ofta i diarré. Däremot äter han fisk av alla de slag utan problem, likaså rå köttfärs. (mumma) Jag provade en färdigkomponerad "kattkorv" dvs barf för katter men det åt ingen av dem tyvärr.
Hur skulle ni kattfoderkunniga ha gjort i det här läget? Stödgett kyckling, fisk och färs eller försökt byta till ett lämpligare foder och i så fall vilket?
Gamlingen är nämligen lite känslig i kistan, blötmat slutar ofta i diarré. Däremot äter han fisk av alla de slag utan problem, likaså rå köttfärs. (mumma) Jag provade en färdigkomponerad "kattkorv" dvs barf för katter men det åt ingen av dem tyvärr.
Hur skulle ni kattfoderkunniga ha gjort i det här läget? Stödgett kyckling, fisk och färs eller försökt byta till ett lämpligare foder och i så fall vilket?