Foderstat & Höanalys...

M

Mobby

Jag har just fått hem min höanalys... Sitter och klurar på hur jag ska lägga upp foderstaterna utan att behöva byta ut allt för mycket till hästarna.
Några frågor:

Ni som använder vetekli, var köper ni det? Hur stor förpackning?

Hur kan man minska magnesiumet i en foderstat om alla övriga behov är uppfyllda?

Hur ökar jag proteinet i en foderstat om alla övriga behov är uppfyllda?

Har en analys från "AnalyCen", visst är det väl siffrorna övanför den sträckade linjen som jag ska använda när jag räknar??

Sv: Foderstat & Höanalys...

Mobby skrev:
Jag har just fått hem min höanalys... Sitter och klurar på hur jag ska lägga upp foderstaterna utan att behöva byta ut allt för mycket till hästarna.
Några frågor:

Ni som använder vetekli, var köper ni det? Hur stor förpackning?

Hur kan man minska magnesiumet i en foderstat om alla övriga behov är uppfyllda?

Hur ökar jag proteinet i en foderstat om alla övriga behov är uppfyllda?

Har en analys från "AnalyCen", visst är det väl siffrorna övanför den sträckade linjen som jag ska använda när jag räknar??

Ja det är dom siffrorna du ska använda.

Proteinet kan du öka med proteinrika fodertillskott som tex soja, Krafft Protein eller lusern. Det sistnämnda innehåller inte så mkt protein som de två övriga men är ett bra komplement eftersom det räknas som grovfoder. (kan ersätta del av högivan)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har en 28 åring här som nu har börjat tappa vikt, och jag är väldigt villrådig vilket foder jag ska köpa. Upptäckte det för bara någon...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Har för första gången fått sätta tänderna i en grovfoderanalys! Är inte helt nybörjare då jag fått räkna lite via ridskolan innan, men...
Svar
6
· Visningar
1 438
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Är det någon här som har en häst med allergi i form av urtikaria mot någon viss grässort? Förra sensommaren reagerade min häst på något...
Svar
14
· Visningar
2 819

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar