Foderframställning

macan

Trådstartare
Skulle så gärna vilja lära mig mer, både praktiskt och teoretiskt, om foderproduktion, främst grovfoder. Har dock inte en susning om hur/var jag skulle kunna få dessa kunskaper. Har någon tips på kurser (kortare el längre), litteratur, praktik eller annat?

Sv: Foderframställning

Bra sida! Skummade igenom några ämnen och där kan jag säkert skaffa mig lite mer kunskap.

Letade lite på SLU men vet inte på vilken institution sådana kurser ligger...
Andra skolor jag kan leta på?

Letade lite på SLU men vet inte på vilken institution sådana kurser ligger...
Andra skolor jag kan leta på?
Den som finns på SLU är på nivå advanced så det vill till att ts har en hel del universitetspoäng och inom rätt ämnen för att kunna gå den. Nej, det enklaste är nog att jaga rätt på böcker om vallodling och kanske kolla om LRF har någon kurs man kan gå kanske?

Universitetspoäng har jag en hel drös av, men kanske inte inom rätt område. Men LRF-spåret får jag följa upp.

Universitetspoäng har jag en hel drös av, men kanske inte inom rätt område. Men LRF-spåret får jag följa upp.

Ja men så bra :) i så fall kan du ju ta en kik: http://www.slu.se/en/education/courses/?anmkod=40044.1314

Så har du förstås http://www.bokus.com/bok/9789127349254/vaxtodlingens-grunder-ny-upplaga/ kolla efter den på biblioteket. Jag minns inte hur mycket vallodling som togs upp i den och jag orkar just nu inte rota i lådorna efter den :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
404
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: QueenLilith
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka