Foder till shettis m digivande föl?

Favina

Trådstartare
Jag tror att det heter digivande m föl. Iaf hon har föl som diar (bättre uttal kanske ;)). Just nu får hon obegränsat m hö och lite havre.

Hon är smal men ändå rund och tjock, man kan se revbenen på henne men sedan har hon denna jättemage. Båda hästarna mår bra.

Vad ger ni era shettisar för foder?

Kram Favina :bump:

PS. Inget analyserat hö, till hösten övergår den till ensilage.
 
Den får mycket foder av för dåligt näringsvärde, därav den stora magen och synliga revbenen. Troligtvis är den "takig" över rygg och kors?

Skippa havren och ge något mer proteinrikt, lusern och Krafft Pluss Grön t.ex.
 
Stämmer bra med takig rugg och kors. Har tittat lite på kraffts produkter men är inte riktigt säker på vad jag skall ge. Tack för hjälpen!

Grattis på födelsedagen förresten!

Kram Favina :bump:
 
Krafft Grön Pluss skulle jag ge. Och även kanske lusern så hon får tugga mycket och då kanske äter mindre av höt som är lågt i näring.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Känner till en häst med följande problem: Hästen är rätt så tunn över hela kroppen, dvs revbenen syns och dåligt med muskler...
Svar
15
· Visningar
1 844
Senast: Cut3Leo
·
Hästvård hejsan! Jag undrar hur man vet vilket foder sin häst ska ha, och hur mycket? Jag vet ju att man ex. ska ge havre till en lat häst lr så...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: Zandrah
·
A
  • Låst
Avel Nu är det snart fyra veckor sedan mitt sto fölade. Hon ser ju lika tjock ut nu som innan fölning! Jag har alltid fått höra att massa mat...
Svar
1
· Visningar
771
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp