Foder till dräktig katt?

M

Melikemycat

Kattungemat säger ju alla eller royalcanins queen, men den e ju många emot pga l-lysin som kan ge grava fosterskador... men såg att även babykitten hade det..

VAd ska jag ge? Vad är bäst, tänker inte ge queen..

Kattmjölk med vitaminer?

Sv: Foder till dräktig katt?

Du ska ge din hona mat med hög energi och proteinhalt. Blötfoder kanske är ett alternativ för dig?

Ja det får hon redan!
Men nu äter hon skin and fur från royalcanin, och lite kitcat.. men vill ge henne det bästa.. Kanske annan kattungemat från bra märke..

Vet du eller någon varför dem har tillsatt l-lysin om det kan vara farligt?

Det finns väl egentligen inga bevis på att just detta foder är farligt, men många säger det och endel vars honor fått det har sen fått ungar som inte varit normala. Det var en lång tråd om det på det stora kattforumet SKS och den ledde väl egentligen ingen vart, eftersom många gett det till sina honor och fått helt friska ungar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok "Klart hon ska ha något gott..." - och ändå är det JAG som uppfödare, som lärt mig via kurser, samt under alla år med katter som har...
Svar
2
· Visningar
506
Senast: IngelaH
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 701
Senast: Jamienoble
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 386
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka