foder råd!

iloveyou

Trådstartare
min häst går nu i en hage med mkt gräs och får därför inget kraftfoder lr hö alls eftersom han lätt går upp i vikt och är tillräckligt pigg ändå. men från och med imorgon ska han börja gå i liten rasthage med sand i igen, hur ska jag göra då för att undvika kolik lr liknande när jag ska börja ge kraft och hö igen?

tänkte börja med att ge 1 dl betfor till varje mål, som han brukar få när han inte går i beteshage och sedan pyttelite (ngn näve) av den muslin han går på i vanliga fall. han har bara varit utan kraft sen 26 juni...
låter detta bra? ni som vet mer om sånt än jag:p

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 156
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
598
Senast: Kristall10
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 066
Senast: Bee
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 047
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Mata småfåglarna
  • lagom smakligt men bra torrfoder