Födelsedagspresent, hjäääälp :D

OutOfService

Trådstartare
Jo min fantastiska karl fyller ju olyckligtvis år ganska snart och dessutom jämt(40år) :crazy: jag avskyr födelsedagar, för jag vet knappt aldrig vad jag ska hitta på.. vi har ju dessutom bara vart tillsammans i 4 månader, blir 5 månader veckan efter han fyllt år. Så nu behöver jag experthjälp!

vad köper man till en Karl som har allt och har råd att göra och köpa det han vill?!?! prylar är liksom meningslöst, han är en tekniknörd ut i fingerspetsarna och jag kan inte komma på en enda sak som han vill ha men inte köper själv. Det enda han kläckte ur sig idag var att han skulle önska sig presentkort på fotvård(så jag slapp ta hand om hans fötter hela tiden :p ) men det känns så himla opersonligt och tråkigt så det överlämnar jag till hans föräldrar eller någon annan.

Min ekonomi är ju dessutom urkass, så jag tänker mig något personligt som inte kostar massor. Kom med ideer snäääälla :idea:

Jo min fantastiska karl fyller ju olyckligtvis år ganska snart och dessutom jämt(40år) :crazy: jag avskyr födelsedagar, för jag vet knappt aldrig vad jag ska hitta på.. vi har ju dessutom bara vart tillsammans i 4 månader, blir 5 månader veckan efter han fyllt år. Så nu behöver jag experthjälp!

vad köper man till en Karl som har allt och har råd att göra och köpa det han vill?!?! prylar är liksom meningslöst, han är en tekniknörd ut i fingerspetsarna och jag kan inte komma på en enda sak som han vill ha men inte köper själv. Det enda han kläckte ur sig idag var att han skulle önska sig presentkort på fotvård(så jag slapp ta hand om hans fötter hela tiden :p ) men det känns så himla opersonligt och tråkigt så det överlämnar jag till hans föräldrar eller någon annan.

Min ekonomi är ju dessutom urkass, så jag tänker mig något personligt som inte kostar massor. Kom med ideer snäääälla :idea:

Gör något trevligt tillsammans.

Jag har samma dilemma, men jag har varit ihop med karln i 14 år...
Så jag borde ju känna honom. ;) Själv fick jag swarowskiörhängen i 40 års present och är jättenöjd över dem. Det lutar åt en popcornmaskin, då det görs väldigt mycket micropopcorn här hemma. Eller en massa DIF saker... Jag fnular vidare på vad det är som skulle vara bäst;)

En mysig picknick på tu man hand med trevlig plockmat och ev. någon mysig sevärdhet i närheten som ni kan gå till efter picknicken är alltid trevligt. Upplevelser slår ofta mycket högre till människor som har allt och som har möjligheten att köpa sig vad de vill ha själva.

Jag är ju en stor förespråkare för presentkorgar. Dem kan bli hur personliga eller opersonliga man än vill göra dem. Tycker din gubbe om whiskey tillexempel?? Åk till systemet köp en/ett par flaskor och fyll upp en korg med mat/ingredienser som passar till whiskey.. eller ost och vin.. eller choklad.. osv well u get my drift!

Har en nära kompis som fyllde 30, han e också sån som har ALLT.. och han e whiskey fantast så vi va ett par stycken som la ihop till en stor korg med allt som passar till just whiskey.. Stor hit ska jag få berätta!

Jag är ju en stor förespråkare för presentkorgar. Dem kan bli hur personliga eller opersonliga man än vill göra dem. Tycker din gubbe om whiskey tillexempel?? Åk till systemet köp en/ett par flaskor och fyll upp en korg med mat/ingredienser som passar till whiskey.. eller ost och vin.. eller choklad.. osv well u get my drift!

Har en nära kompis som fyllde 30, han e också sån som har ALLT.. och han e whiskey fantast så vi va ett par stycken som la ihop till en stor korg med allt som passar till just whiskey.. Stor hit ska jag få berätta!

Whiskey dricker han inte, men öl! Och han vart väldigt imponerad när vi va hos mina föräldrar på jul och dom bara bjöd på fin öl och inte bara vanlig fulöl som han kalla det :p
Så det kunde ju vara en idé att fixa lite rolig och finare öl :) En öl i bastun nån dag i veckan är nästan standard nämligen ;)

Dryckesprovning på systembolaget! Det finns massa bra, även ölprovningar.

Whiskey dricker han inte, men öl! Och han vart väldigt imponerad när vi va hos mina föräldrar på jul och dom bara bjöd på fin öl och inte bara vanlig fulöl som han kalla det :p
Så det kunde ju vara en idé att fixa lite rolig och finare öl :) En öl i bastun nån dag i veckan är nästan standard nämligen ;)

O jag blir nyfiken. Vad är fin-öl o vad är ful-öl?

Delvis saxat från annan tråd...

Jag är i allmänhet en sucker för att ge bort kuponger på saker och ting. Kan vara allt från att städa någons lägenhet till en hemlagad middag till att se en film som jag aldrig hade valt att se men som sällskapet gillar, eller en dag utan sysslor (om en bor tillsammans) eller något annat kul.

Jag har gett bort en trerättersmiddag enbart bestående av desserter, en tv-spelskväll (då jag fortfarande aldrig spelade och fick sånt adrenalinpåslag att jag hyperventilerade och grät efter tre banor på Mario Cart), en frukost på stan med efterföljande personal secondhand shopping-expertis, en Star Wars-filmkväll, massage, en valfri tjänst, en dag spenderad helt i sängen med allt från frukost till filmmaraton förberett, en shoppingrunda i en butik av erotisk natur, en överraskningsdejt och lite annat.

Största fördelen är att grejerna kan vara helt gratis eller i alla fall skjuta upp kostnaderna på framtiden. Och att det blir mer personligt att skriva egna små kuponger. Lägg det på en lagom nivå för relationen en har till mottagaren. Köp en fin liten ask eller låda (på exempelvis Lagerhaus eller Myrorna) och så är inslagningen också fixat.

Finns inget evenemang som du tror att han skulle kunna tänka sig att gå på? En konsert, teater eller liknande? Finns ibland en hel del evenemang som man inte har koll på, så man kan ju kolla var som finns. Min sambo tror jag exempelvis skulle bli superglad för biljett till stå-upp komik med någon bra komiker eller så.

Annars var idén med många olika sorters öl väldigt bra (minns att min bror fick det någon födelsedag). Bara typ en fin korg och sedan köpa lite dyrare öl och lägga i korgen. Lite ölkorv till det kanske om han gillar det?

Oh, ska ni till Sälen kan ni glida förbi Bolaget i Hedemora och plocka upp en massa öl från Oppigård (lokalt minibryggeri i Hedemora). Har aldrig druckit en dålig öl därifrån :up:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka