Flyttstädning - inglasad balkong

Piek

Trådstartare
Jag ska flytta första maj och funderar på det här med flyttstädningen. Det är nämligen så att vi har en inglasad balkong som glaset är förjävligt skitigt på - Inte i sånt skick jag vill lämna den i. Men hur gör man för att göra rent den? Insidan är ju inga problem, men vi bor på fjärde våningen så det är inte riktigt bara att ställa upp en stege på utsidan...

Kanske ska tillägga att vi hyr lägenheten i andrahand, nu är den även uppsagd av förstahands hyresgästen. Men balkongen var inte rengjord när vi flyttade in (inte heller mycket annat som vi kommer städa ändå) är det då vår skyldighet att göra rent den innan flytt?

Sv: Flyttstädning - inglasad balkong

Självklart ska balkongen vara rengjord, fråga hyresvärden hur man rengör utsidan av inglasningen. Om det inte går att rengöra utsidan på ett säkert sätt så ska du inte göra det. Ett alternativ är att komma överrens med den som har förstahandskontraktet att du lämnar den i samma skick som du övertog den. Du får nog lita på dennes goda vilja, för du godkände den städningen som var när du flyttade in iochmed att du inte klagade.

Det som vi sa när vi flyttade in var att vi lämnar lägenheten i samma skick som den var när vi flyttade in... Men för min del känns det inte okej att lämna en lägenhet skitig. Har messat han som vi hyr av, får se när han svarar vad han säger

När vi hade inglasad balkong kunde man vända rutorna. Fråga hyresvärden om det inte är fallet så för er också.

Jag slet nästan mitt hår när jag skulle försöka putsa min balkong, också fjärde våningen. Lessnade helt och ringde första firman som kom upp när jag googlade fönsterputsare + stad.
Dagen efter kom de och putsade mina 12 rutor på alla sidor för 200:- med kvitto.
Vill du lämna det rent så hade jag anlitat proffs!

Liknande trådar

Hemmet Sedan jag flyttade in i min lägenhet (2,5 år sen....) har jag velat rengöra insidan av min balkong. Jag vet inte ens vad det är gjort...
Svar
9
· Visningar
8 454
Senast: Artax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30