Flytta äldre ponny till sommarbete?

lottaalgstrand

Trådstartare
Hej! Jag har en äldre ponny som jag vill flytta under några veckor i sommar till bete. Bör man undvika detta då foderbyten inte är bra? Ponnyn är 22 år. Mvh Lotta

Sv: Flytta äldre ponny till sommarbete?

Hej! Jag har en äldre ponny som jag vill flytta under några veckor i sommar till bete. Bör man undvika detta då foderbyten inte är bra? Ponnyn är 22 år. Mvh Lotta
Det ska inte vara några problem på grund av åldern, men om den inte har fått äta något gräs alls innan måste den få beta in sig ett tag först. Alltså att du får ha den på betet några timmar i taget i början och sedan förlänga tiden.

Liknande trådar

Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
409
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
439
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama