Fiorano
Trådstartare
Blev lite förvånad över Flyinges nya betalningsvillkor till denna säsongen. Numera är det språngavgift+16dgr+90dgr. De har ett samarbete med ett kreditbolag så att man kan betala 90dagarsavgiften när fölet fötts istället. Men omfölet dör får man ju vackert betala ändå..
Men alltså varför har de gjort så här?? Jo, att det är för att tjäna mer pengar kan jag förstå, men borde de inte förlora kunder på detta sätt? Jag tror knappast att jag är den enda som har valt bort annan hingst och velat använda Flyingehingst just för de bra villkoren.
Finns det hingsthållare som kommer att att kvar levandefölavgiften?
*Fiorano-fattig och uppgiven*
Ps; moderator-detta borde väl vara okej att diskutera, pris och villkor är en ganska stor del av avelsbiten...
Men alltså varför har de gjort så här?? Jo, att det är för att tjäna mer pengar kan jag förstå, men borde de inte förlora kunder på detta sätt? Jag tror knappast att jag är den enda som har valt bort annan hingst och velat använda Flyingehingst just för de bra villkoren.
Finns det hingsthållare som kommer att att kvar levandefölavgiften?
*Fiorano-fattig och uppgiven*
Ps; moderator-detta borde väl vara okej att diskutera, pris och villkor är en ganska stor del av avelsbiten...