Flyga med täppt näsa

Suspiria

Trådstartare
Jag ska flyga ner till min mamma i andra änden av landet på måndag, då min älskade pappa har dött.. :cry:

Jag har tidigare haft ont i öronen av att flyga, så mycket att jag störtlipade. Efter det har jag kört med såna där "tryckutjämnande öronproppar" (jag inbillar mig att de fungerar och därför gör dom det, så säg inget om det), dricka vatten, tugga tuggummi och ha nässpray med mig.
Nu kommer jag rimligtvis grina hela vägen och därav snora en del. Hur kan jag göra för att hålla näsan öppen?
Är så rädd att öronen ska kännas som om de ska sprängas.

Fast du behöver nog inte svullna i öronen för att du gråter och snorar. Jag tror att det går bra. Öronpropparna är kanon, jag använder dem också.

Jag beklagar verkligen att du mist din pappa.

Innan du flyger se till att snyta ut så mkt som möjligt och använd en avsvällande nässpray. Jag upplever att en Alvedon och en Ipren kan hjälpa till på traven också.

Tryckutjämna under hela resan.
Innan nedstigning så ta Två plastmuggar, i botten på dessa lägger du några varma och fuktiga servetter. Sedan tar du muggarna och sätter på öronen.
Jag man ser ut som ett ufo, men oj vad det hjälper öronen! Det är dock viktigt att servetterna faktiskt är varma och fuktiga.

Det här har fungerat på mig även vid öroninflammation och flygning i kombination.

Innan nedstigning så ta Två plastmuggar, i botten på dessa lägger du några varma och fuktiga servetter. Sedan tar du muggarna och sätter på öronen.
En flygvärdinna gav mig detta en gång och då kom det en annan flygvärdinna och sa något om att detta kan skada öronen? Det var längesedan så jag minns inte exakt vad som sades.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka