Bellini
Trådstartare
Det är dags att inhandla transport i år och jag börjar mer och mer inse hur svårt det kommer bli utan att tumma på mina krav och önskemål . Kommer inte köpa en helt ny heller utan letar bättre begagnad.
Kanske buke kan hjälpa mig även denna gång?
Absoluta krav:
Panikutlösning på bommarna (inte modell vrida runt en ögla, utan en "spak" eller liknande så bommarna faller)
Boggi
Sadelkammare
Robust konstruktion
Önskemål/funderingar
Sadelkammare som öppnas utifrån (då jag kommer åka själv med hästen oftast)
Stort utrymme framför bommen (gärna fyrkantigt
Fronturlastning (för att underlätta när jag åker själv vore detta kanon!)
Golv som ej är i aluminium helst (har hört skräckhistorier och eftersom det inte blir en ny vet jag ju inte hur golvet skötts)
Har tittat på Thule Exellent, det enda som fattas mig där är frontutlastning.
Även större Boj har jag kikat på, robusta släp, dock alugolv på de flesta som jag förstått det, är inte jätteförtjust i dörrarna bak heller)
Ifor har ju en bra frontutlastning men hur är det med panikutlösning på bommarna? Dessutom är deras sadelkammare inte jättemycket att hurra över.
Går det ens att få en transport med utvändig öppning på s-kammare tsm med fronturlastning?
Har ni några goda råd att ge mig?
I värsta fall får jag försöka klara mig utan fronturlastning eller något annat av mina önskemål. Vill dock ej ha s-kammare man hänger på i fronten.
Mvh B
Kanske buke kan hjälpa mig även denna gång?
Absoluta krav:
Panikutlösning på bommarna (inte modell vrida runt en ögla, utan en "spak" eller liknande så bommarna faller)
Boggi
Sadelkammare
Robust konstruktion
Önskemål/funderingar
Sadelkammare som öppnas utifrån (då jag kommer åka själv med hästen oftast)
Stort utrymme framför bommen (gärna fyrkantigt
Fronturlastning (för att underlätta när jag åker själv vore detta kanon!)
Golv som ej är i aluminium helst (har hört skräckhistorier och eftersom det inte blir en ny vet jag ju inte hur golvet skötts)
Har tittat på Thule Exellent, det enda som fattas mig där är frontutlastning.
Även större Boj har jag kikat på, robusta släp, dock alugolv på de flesta som jag förstått det, är inte jätteförtjust i dörrarna bak heller)
Ifor har ju en bra frontutlastning men hur är det med panikutlösning på bommarna? Dessutom är deras sadelkammare inte jättemycket att hurra över.
Går det ens att få en transport med utvändig öppning på s-kammare tsm med fronturlastning?
Har ni några goda råd att ge mig?
I värsta fall får jag försöka klara mig utan fronturlastning eller något annat av mina önskemål. Vill dock ej ha s-kammare man hänger på i fronten.
Mvh B